۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۶۷۶۳۵
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

علم مقدمه ای برای رسیدن بشر به سعادت است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که علم می بایست رویکردهای اجتماعی داشته باشد، گفت: علم مقدمه ای برای رسیدن بشر به سعادت است.
اولين همايش ملي الکترونيکي علوم انساني اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی «علم و فناوری در جامعه با تاکید بر نقش علوم انسانی» که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت: علوم انسانی ضرورت اجتماعی و انسانی در کنار علم و فناوری دارد.

 

وی با بیان اینکه از جمله آسیب های علوم انسانی یک سویه نگریستن به بعد انسانی و توجه صرف به فناوری است، بیان کرد: در تقسیمات فارابی علم منطق، علم فقه و کلام تقسیم بندی و خرد تر می شود، چرا که برای ضرورت انسان این علوم مهم است و انسان به همه علوم در کنار هم نیازمند است.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: علمی نیست که  در زیست انسان دارای نقش نباشد و در این عرصه زیست سنجی ها انسان دارای نقش گسترده است و همه ما حریص برای کاهش آسیب ها و دوست داریم که  بهتر خدمت کنیم.

 

تسلیمی با بیان اینکه همه علوم جزء لازمه های زندگی هستند، گفت: فارابی می گوید که علم نتیجه و مقدمه سعادت و اخلاق است و شناختن اخلاق بدون علم بی تار پورد است، از این رو غایت علم رسیدن به سعادت انسان است.

 

وی اظهار داشت: از این نظر هر وقت جلوی ضرر را بگیریم منفعت کرده ایم و باید مواردی که مغفول مانده است را از نو مورد توجه قرار دهیم.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعالیم ائمه اطهار گفت: امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره می فرمایند علم نور شود در کلام هم ظاهر می شود و مقدمه سعادت علم با حلم زیبا و تاثیرگذار است.

 

تسلیمی در پایان صحبت های خود اظهار داشت: علم می بایست رویکردهای اجتماعی داشته باشد و گفته می شود ید الله با جماعت است./818/پ202/ب4

ارسال نظرات