۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۶۷۹۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مبلغان خود را به سلاح فکر و اندیشه مجهز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که امروز مؤلفه قدرت، داشتن سلاح نظامی نیست، گفت: امروزه فکر و اندیشه قدرت دارد؛ روحانیان باید خود را مجهز به سلاح فکر و اندیشه کنند.
حجت الاسلام کاظم لطفيان، مدير کل تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع روحانیان و مبلغان خراسان جنوبی بابیان این‌که روحانیان، ستارگان درخشان تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) هستند، اظهار کرد: روحانیان و مبلغان پاسداران خط مقدم دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی هستند.

 

 وی ادامه داد: روحانیان با تلاش‌های مجاهدانه خود کام مردم را با معارف ناب محمدی شیرین می‌کنند.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که امروز رسالت مجاهدانه ای بر عهده روحانیت است، افزود: عرصه تبلیغ عرصه مجاهدت است و یک روحانی آیینه تمام نمای ایثار ابراهیم، صلابت موسی، مهربانی عیسی و خلق‌وخوی محمدی است.

 

 وی با اشاره به این‌که روحانیان باید سیره و سنت اهل‌بیت(ع) را تبیین کنند، تصریح کرد: بهترین سرمایه روحانیت این است که سیره انبیاء را تبیین کنند و ذائقه مردم را تغییر دهند.

 

 حجت‌الاسلام لطفیان شناخت عمیق از معارف دین را رسالت مهم روحانیت دانست و افزود: لازمه طلبگی تفقه در دین است و هرکس با توجه به استعدادش باید در این مسیر گام بردارد.

 

 وی اضافه کرد: کسی که نتواند در حوزه فقاهت گام بردارد نمی‌تواند مسائل دینی را برای مردم تبیین کند.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تفقه، تبیین و اقامه دین را سه‌گام مهم در تبلیغ عنوان کرد و ادامه داد: این سه‌گام باید باهم باشند اگر تفقه در دین باشد ولی تبیین نباشد به اقامه دین نمی‌انجامد و تبلیغ ناقص است.

 

 وی علم و قدرت را دو ابزار مهم تبلیغ بیان کرد و گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی هم علم‌داریم وهم قدرت در اختیار اسلام قرارگرفته است.

 

 حجت‌الاسلام لطفیان ادامه داد: روحانیون و  مبلغان باید با علم  زمینه‌ساز حیات طیبه در جامعه باشند.

 

 وی با اشاره به این‌که حیات طیبه نیازمند مؤلفه‌هایی شامل حسن فعلی و حسن فاعلی است، گفت: این مؤلفه‌ها از روحانیت شروع می‌شود که لازمه آن ایمان و عمل صالح است.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: پویایی و حرکتی که به برکت روحانیت شروع‌شده است و مرزهای جهان اسلام را درنوردیده است در پرتو ایمان و عمل صالح است.

 

 وی با اشاره به این‌که امروز مؤلفه قدرت داشتن سلاح نظامی نیست، اظهار کرد: امروز سلاح فکر و اندیشه قدرت دارد روحانیان باید خود را مجهز به سلاح فکر و اندیشه کنند.

 

 حجت‌الاسلام لطفیان افزود: تکلیف روحانیت این است که زمینه وفاق و  وحدت را در جامعه ایجاد کنند چراکه حیات طیبه بدون وفاق تحقق‌پذیر نیست.

 

 وی با بیان این‌که مردم از روحانیان انتظاراتی دارند، گفت: روحانیان باید دانش خود را به‌روزرسانی کنند و در جهت بالا بردن سواد رسانه‌ای که از ضروریات است، تلاش کنند.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی داشتن سواد و دانش به‌روز، خوش‌سلیقگی و سعه صدر را از جمله انتظارات مردم از روحانیت دانست و عنوان کرد: روحانیت باید توان پاسخگویی به شبهات و مسائلی را داشته باشند و از اخلاق خوب محسنه برخوردار باشند آستانه صبر تحمل خود را بالا ببرند.

 

 وی با اشاره به این‌که تبلیغ شامل شکل و محتوا است، گفت: مبلغان باید در این دو بخش جاذبه ایجاد کنند تا جوانان نیز به حضور در جلسات تشویق شوند.

 

 حجت‌الاسلام لطفیان ادامه داد: روحانیت باید به چیزی که می‌گویند ایمان داشته باشند و به آن عمل کنند و در مسیر آن گام بردارد.

 

 وی با بیان این‌که روحانیت وظیفه مدار است، گفت: مبلغان باید گویا و رسا صحبت کنند و از طرح مسائل پیچیده بپرهیزند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات