۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۸۰۴۵

روحانی لبنانی بر تکیه مسلمانان بر نقاط اشتراک تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان از مسلمانان منطقه خواست به جای پرداختن به موارد مورد اختلاف به نقاط مشترک پرداخته و از فضای متشنج نزاع‌های درگیری مذهبی و قومی خارج شوند.
عباس زغيب، عضو مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام، عباس زغیب، عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول مبارک ماه رمضان به جمیع مسلمانان به ویژه مسلمانان این کشور، این ماه را ماه رحمت وبرکت توصیف کرد و از خداوند خواست تا این ماه را آغاز دوران آسایش برای مسلمانان منطقه قرار دهد.


وی از مسلمانان و به ویژه مسوولان منطقه‌ خواست تا با مبنا قرار دادن قرآن، صلح و آرامش را در تمام ممالک اسلامی برقرار کنند و از فضای اختلاف و نزاع خارج شده و نسبت به مساله اختلاف بین مذاهب برخوردی عاقلانه داشته باشند.


این روحانی لبنانی با تاکید بر اینکه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در فرق گوناگون نقاط اشتراک زیادی دارند، افزود: قبله ما واحد و کتاب آسمانی ما واحد و پیامبر ما واحد است و بسیاری از افراد به جای تکیه بر این موارد مشترک سراغ نقاط اختلاف رفته و سعی می‌کنند با تکیه بر این موارد فضا را متشنج می‌کنند.


حجت الاسلام زغیب از تمام مسلمانان خواست به جای درگیری درباره اختلافات مذهبی به دشمن اصلی که این اختلاف خواسته اوست، پرداخته و شیعه و سنی در برابر اقدامات جنایتکارانه گروه‌ها تکفیری سد مستحکمی ایجاد کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات