۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۰۵۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

توجه به اقتصاد مقاومتی پیروزی در عرصه مذاکرات را آسان تر می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان پافشاری ملت برای دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و شهدا را باعث افتخار دانست و گفت: همه باید در برابر خطوط ترسیمی رهبر معظم انقلاب خادم و خاضع باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: همانگونه که به کرات بیان کرده‌ایم مبنای تعامل ما با زورگویان جهانی باید بازی برد ـ باخت باشد.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر با پافشاری خطوط قرمز راهکار رسیدن به نتیجه مطلوب را برای همه ترسیم کردند؛ اصولاً ماهیت انقلاب اسلامی که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (قدس سره) بنیان گذاری شد برای تبدیل معادلات حاکم بر نظام سلطه جهانی بود.
حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: همیشه در صحنه‌های مختلف، چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در معارضه با جبهه کفر و نفاق داخلی و خارجی بهره‌گیری از عناصر اصیل انقلاب ایجاب می‌کند که ما با استقامت و تکیه بر اقتدار دینی و ملی خود دشمن را به زانو در آوریم.
وی افزود: اگر شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی که بر گرفته از رویکرد جهادی انقلاب اسلامی است مورد توجه همه مسؤولان قرار گیرد در صحنه مذاکرات هسته‌ای هم که قطعاً از مدیریت جنگ تحمیلی سخت‌تر نیست می‌توانیم پیروز میدان باشیم.
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: نکته مهم اینجاست که همه مسؤولان بر توافق عزتمندانه اجماع دارند اگر بناست نتیجه مذاکرات با زورگویان جهانی توافق عادلانه و منصفانه و عزت آفرین برای ملت ما باشد همه جناح‌های سیاسی باید با حمایت از راهکارهای ارائه شده توسط مقام معظم رهبری قاطعانه از تیم هسته‌ای پر کار و پر تلاش حمایت کنند تا یک بار دیگر دنیا بفهمد انقلاب اسلامی معادله برد باخت به نفع مستضعفین را به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: سبب افتخار است که ملت ما همچنان با پافشاری به دنبال دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و شهدا هستند و توانستند در تشییع جنازه اخیر شهدا بار دیگر نشان دهند که همچنان بر این عهد استوارند.
وی گرفتاری در دام افراط در مسائل سیاسی را گاهی نتیجه گریز از تفریط دانست و گفت: اگر بناست در مبنای اداره جامعه اسلامی نظریه ولایت فقیه و راهکارهای ترسیمی از ناحیه ولی فقیه حاکم باشد، همه باید در برابر خطوط ترسیمی از ناحیه ایشان تسلیم و خاضع باشیم.
امام جمعه موقت کاشان خاطر نشان کرد: این مطلب بی معنی است که اگر جایی سیاست‌های رهبر معظم انقلاب به کام عده‌ای خوش نیامد باب تأویل و توجیه را باز و برای موضع گیری رسمی رهبر معظم انقلاب تفسیرهای خاص ارائه کنند.
حجت الاسلام احتشام در پایان گفت: بارها رهبر انقلاب اسلامی بیان کرده‌اند که آنچه از سیاست‌های لازم در صحنه‌های مختلف نظرشان بوده است در محافل عمومی بیان کرده‌اند و نباید کسی سیاست مخالف با موضع رسمی ایشان را مربوط به محافل خصوصی جلوه دهد./836/ت302/ج
ارسال نظرات