۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۷۱۵۰۹

آغاز طرح تابستانی مدارس علمیه آذربایجان غربی با شرکت 300 طلبه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: طرح تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از امروز با شرکت 300 طلبه آغاز می شود.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی صبح امروز در آیین آغاز به کار طرح تابستانی که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: قریب به 300 نفر در مدارس علمیه آذربایجان غربی در پایه های یک تا پنج در طرح تابستانی شرکت می کنند.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به کاهش تعصیلات تابستان حوزه های علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت:  کاهش تعطیلات تابستان در حوزه های استان به این دلیل است که طلاب از دروس و بحث ها عقب نمانده، بلکه دروسی که در طی 9 ماه خوانده اند با خیال آسوده به صورت کاربردی مرور کنند.


وی اضافه کرد: طلاب می توانند به دور از دغدغه های طول سال تحصیلی مباحث تجزیه ترکیب، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را به صورت کاربردی به کار گیرند و از مباحث علمی بهره مند شوند.


حجت الاسلام عبدی فام اظهار داشت: برنامه های قرآنی و تقویتی از برنامه های طرح تابستانی در کنار برنامه های آموزشی تربیتی است که موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.


وی افزود: طلاب در این طرح می توانند به صورت کاربردی اندوخته های علمی در حوزه ادبیات عرب و تطبیق ادبیات عرب را به کار گیرند.


حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به تقارن تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه با ماه مبارک رمضان، گفت: به همین مناسبت طلاب شرکت کننده در طرح تابستانی هر شهرستان به صورت دسته جمعی در مساجد و منابر حضور می یابند تا پاسخگوی سؤالات شرعی مردم مؤمن و روزه دار باشند.


گفتنی است، طرح تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات