۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۷۳۷۴۳

تجمع مسلمانان تایلند مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در روز قدس

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان و حامیان مردم مظلوم فلسطین روز جمعه به مناسبت روز قدس مقابل سفارت رژیم اشغالگر قدس در بانکوک پایتخت تایلند تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
تايلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از مسلمانان شهرهای جنوبی تایلند مانند 'ساتونگ' و 'ترانگ' نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

 

مسلمانان بانکوک پایتخت تایلند براساس فراخوان گروه های حامی فلسطین و در پاسخ به ندای امام خمینی (ره) برای اعتراض به اشغال قدس شریف در آخرین جمعه هر ماه مبارک رمضان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

 

تجمع کنندگان در حالی که تصاویری از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و پرچم حزب الله لبنان را با خود حمل می کردند با شعارهای 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا'، توطئه غرب علیه مردم فلسطین و ادامه اشغال قدس شریف را محکوم کردند.

 

سخنرانان در این تجمع دو ساعته خواستار اتحاد مسلمانان جهان مقابل توطئه های دشمنان اسلام شدند که با اسلام هراسی و راه اندازی گروه های تروریستی به نام اسلام تلاش دارند دین اسلام را که دین صلح و محبت است، خشن جلوه دهند.

 

' سید مبارک حسینی' رییس انجمن محبان ولایت فقیه تایلند، حسین بن سالم از مدرسان دینی و چند شخصیت دیگر از مسلمانان تایلند در این تجمع و در محکومیت رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین سخنرانی کردند.

 

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار آزادی قدس شریف و فلسطین از چنگال صهیونیست ها شدند و بر پایان اعمال سیاست های غرب در خاورمیانه تاکید کردند.

 

تجمع کنندگان همچنین با محکوم کردن جنایات گروه تروریستی داعش که سیاست های صهیونیست ها و جهان غرب را با نام اسلام اجرا می کند، بر ضرورت وحدت مسلمانان تاکید کردند.

 

پایان کشتار مسلمانان یمن به دست عربستان از دیگر خواسته های تجمع کنندگان تایلندی به مناسبت روز قدس بود.

 

همایش 'قدس سمبل همبستگی و پایداری جهان اسلام در تقابل با ترویج گفتمان افراطی گری' نیز قرار است امشب به مناسبت روز قدس در تایلند برگزار شود.

 

در این تجمع بیش از 500 نفر از اندیشمندان و اساتید دانشگاه های تایلند حضور دارند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات