۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۲۷۳۸۲۱
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

ملت ایران هیچگاه تسلیم زیاده خواهی های دشمنان نمی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل قوه قضاییه با بیان ای که ملت ایران با گذر تحریم‌ها همه توطئه‌ها استکبار را نقش بر آب کرده است، گفت: ملت ایران هیچگاه تسلیم زیاده خواهی ها و خوی استکباری و سلطه گری دشمنان نمی شود.
محمد جواد لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمعه شب در اجتماع نیروهای انقلاب اسلامی با شعار حامیان امام و رهبری در مسجد خاتم الانبیاء بابل به موضوع وضعیت کنونی کشور و تحریم ها پرداخت و گفت: کشور ایران دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی است و نباید تصور کنیم که لغو تحریم ها موجب خارج شدن از مشکلات کنونی اقتصاد می گردد.

 

وی افزود: اگر بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل شود، ما می توانیم به فتح الفتوح بزرگی دست پیدا  کنیم.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با انتقاد از برخی اظهارات در خصوص بزرگنمایی موضوع تحریم ها و ارتباط دادن همه مشکلات کشور به تحریم گفت: تصور اینکه برای اداره امور کشور باید تحریم‌ها رفع شود تا کشور را بچرخانیم  و تحریم‌ها کمر ملت را شکسته تصور غلطی است.

 

وی ادامه داد: مشکلات کشور با توجه دادن به ظرفیت های اقتصادی و رفع موانع کسب و کار و تولید بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی برطرف می شود.

 

لاریجانی مازندران را دیار علویان، علما و سرداران بزرگ است، اظهار داشت: مازندران با تقدیم  بیش از ده هزار و چهارصد شهید در طول انقلاب یکی از استوانه‌های بزرگ انقلاب اسلامی در کشور است و این مردم همواره ثابت کردند در راه انقلاب انسان هایی مخلص و فداکار هستند.

 

وی با بیان  این که بابل از گذشته مهد علمای بزرگی بوده است، اذعان کرد: با وجود علمای بزرگ و شخصیت های برجسته راه علما و بزرگان در بابل این سلسله تداوم پیدا می کند.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه، بصیرت را لازمه برون رفت از فتنه هایی مانند فتنه 88 نامید و گفت: بصیرت کلید واژه بود که مقام معظم رهبری در فتنه 88 همواره بر آن تاکید کرده اند و این مسأله بر اساس آموزه های دینی و ریشه در تاریخ اسلام دارد.

 

وی بصیرت خواص را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مکتب اهل بیت(ع) و تشیع مبتنی بر بصیرت است زیرا فقاهت شیعه و احکام صادره از مراجع بصیر همواره موجب باز شدن گره ی بزرگی از جامعه اسلامی شد.

 

محمد جواد لاریجانی، ریشه فتنه 88 را در دوران اصلاحات دانست و خاطرنشان کرد: انحرافات در جریان اصلاحات موجب فتنه ی بزرگ 88 و خسارت های بزرگ برای کشور شد و متأسفانه برخی هنوز هم از آن دوران عبرت نگرفته اند.

 

وی به تضاد برخی مبانی جریان اصلاحات در خصوص صدور انقلاب و گسترش تفکر بیداری اسلامی پرداخت و افزود: برخی از اصلاح طلبان اعتقاد بر اداره کردن کشور در خانه دارند در صورتی که حتی شرایط امروز جهان متضاد با این اندیشه و تفکر است.

 

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر این نکته که اگر گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، دشمنان نمی توانند کاری از پیش ببرند، گفت: وحشت غرب از ایران به خاطر اتکای کشور به اسلام پویا و رهبری ولایت فقیه است.

 

وی مشروعیت نظام اسلامی را وجود ولایت فقیه و اعتقاد به مبانی اسلام دانست و اظهار داشت: ولایت یک اصل اعتقادی و عملی مبتنی برفقاهت پویای شیعه است و به همین دلیل یکی از مشکلات دیگر کشورهای اسلامی و انحراف از مبانی دینی اسلام، نداشتن ولی فقیه در راس حکومت آن جامعه  است.

 

لاریجانی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی با برگزاری موفق در انتخابات و حضور حماسی مردم دموکراتیک ترین حکومت در منطقه است.

 

وی افزود: تجربه موفق برگزاری انتخابات در 36 سال گذشته، جمهوری اسلامی را به عنوان یک حکومت موفق و الگو در حوزه دموکرتیک مطرح کرده است و دشمنان ملت از اشاعه و گسترش این الگو در جهان نگرانند.

 

معاون بین الملل قوه قضاییه با بیان ای که ملت ایران با گذر تحریم‌ها همه توطئه‌ها استکبار را نقش بر آب کرده است، گفت: ملت ایران هیچگاه تسلیم زیاده خواهی ها و خوی استکباری و سلطه گری دشمنان نمی شود.

 

وی اذعان کرد: تحریم‌ها تجاوز به حقوق مسلم ملت ما است و ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری هرگز نخواهدن گذاشت که استقلال و اراده کشور با تحریم‌ها دچار خدشه شود./1313/

ارسال نظرات