۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۸۵۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ترس از عذاب الهی عامل غم و اندوه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که ترس از عذاب الهی از عوامل غم و اندوه است، گفت: در بهشت خبری از ترس از عذاب الهی، وحشت از مرگ و فنا و ناامنی نیست و خداوند پاداش اعمال نیک انس ها را خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد شام‌گاه گذشته، در تفسیر آیه 33 سوره فاطر که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: موضوع این آیه نعمت‌های مادی و معنوی بهشت است.

 

وی با بیان این‌که پیام این آیه این است که بعضی از زینت‌آلات مثل طلا، نقره، مروارید و حریر که استفاده آن برای مرد در این دنیا حرام است، افزود: در بهشت خدای متعال جبران می‌کند و آن‌ها را در اختیار مردان بهشتی قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با طرح این سؤال که آیا بهشت مادی است یا معنوی؟ عنوان داشت: در قرآن چهار نوع بهشت از جمله بهشت عدن، بهشت فردوس، بهشت نعیم و بهشت مأوا داریم.

 

وی تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه می‌خواهد این نعمت‌های بهشتی را به ما معرفی کند و مجبور است در قالب مسائل مادی از تشبیه معقول به محسوس استفاده کند.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که قرآن‌کریم برای این‌که مسائل در ذهن ما ترسیم و تداعی شود مجبور است در قالب مسائل مادی آن‌را بیان کند، خاطرنشان کرد: در این آیه نیز نعمت‌های بهشتی را در قالب امور مادی بیان شده است.

 

وی در ادامه ترس از عذاب الهی، وحشت از مرگ و ناامنی، ترس از آزار و اذیت، همنشینی با افراد بد، پیری و ضعف و ناداری را از عوامل غم و اندوه بیان کرد و عنوان داشت: در بهشت هیچ‌گونه غم و اندوهی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: در بهشت خبری از ترس از عذاب الهی، وحشت از مرگ و فنا، ناامنی، همنشینی با افراد بد، آزار و اذیت بداندیشان، تحمیل رأی، نظر، پیری، فرسودگی و ضعف وجود ندارد.

 

وی با بیان این که خدای متعال قدرشناس است و کارهای خوب بندگانش را نادیده نمی‌گیرد، افزود: بنابراین آیه بهشتیان به‌خاطر برطرف شدن غم و اندوه، حمد و ثنای الهی را به‌جا می‌آورند و پاداش آن را می گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به «الَّذِی أَحَلَّنَا دَارَ الْمُقَامَةِ مِن فَضْلِهِ لَا یَمَسُّنَا فِیهَا نَصَبٌ وَلَا یَمَسُّنَا فِیهَا لُغُوبٌ» اظهار داشت: در این آیه از سوره فاطر از دو نعمت معنوی بهشت یاد شده است.

 

وی با اشاره به این که دارالمقام بودن، خُلود و جاودانی بودن بهشت از جمله نعمت هایی است که در آیه فوق بیان شده است، اظهار داشت: در بهشت هیچ‌گونه مشقت، رنج، زحمت، خستگی و افسردگی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در بهشت هر چیزی که موجب بر هم ریختن آرامش و آسایش باشد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بهشت سراسر امنیت، آسایش، آرامش و لذت‌ است./9451/پ202/ب4

ارسال نظرات