۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۷۵۲۹۲
در همایش عفاف و حجاب مطرح شد؛

رشد فکری و شخصیتی زنان زیر تیغ مدگرایی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کفیل در همایش عفاف و حجاب گفت: اگر خواستار ایجاد رخداد فرهنگی در جامعه هستیم باید با ارتقای سطح معرفت، ترغیت احساسات و تغییر نگرش در رفتار افراد جامعه اهداف عالی خود را دنبال و اجرا کنیم.
حجاب و عفاف مدگرايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم امروز در همایش عفاف و حجاب شهرضا که در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تفاوت اساسی حجاب با سایر دستورات دینی اسلام را در اجتماعی بودن آن دانست و تصریح کرد: تمامی عبادات و آداب و رسوم دینی دارای ابعاد فردی و اجتماعی هستند اما حجاب تنها واجبی است که دارای جنبه اجتماعی محض است.

 

وی در ادامه کم رنگ شدن بعد اجتماعی حجاب را از جمله علل ترویج بدحجابی در جامعه ذکر کرد و افزود:  تغییر نگرش عمومی با حجاب بستگی به میزان مشارکت مدیران و مسؤولان و تمام اقشار جامعه دارد.

 

حجت الاسلام کفیل ضمن تاکید بر نقش سازنده محیط اجتماعی در تربیت دینی فرزندان عنوان کرد: زمانی که محیط اجتماعی زن را به سوی بد حجابی یا بی حجابی سوق می دهد در غالب موارد نمی توان در برابر سیل خروشان فرهنگ اجتماعی ایستادگی کرد و دختران و پسران خواسته یا ناخواسته از محیط پیرامونی خود تمکین می کنند.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم ضمن ابراز تأسف از بی توجهی جامعه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: آسیب های بی حجابی به مراتب بدتر از شیوع هر خلاف و منکر دیگری در جامعه است و از همین جهت باید نهضت عمومی در مقابله با فرهنگ بد حجابی و حمایت از حجاب ایجاد شود.

 

وی مد گرایی را مانع رشد تفکر و شخصیت زن در جامعه دانست و با اشاره به سابقه تاریخی ترویج مدگرایی در جوامع اسلامی از سوی دول استعمارگر اظهار کرد: استفاده از آرایش و زینت از سوی زنان در محیط اجتماع و عدم تقید آنها به حفظ موازین شرعی سبب انحراف افکار این قشر فعال جامعه از کسب فضائل معرفتی می شود و در نهایت از زن موجودی خود فروخته و مناسب برای اطفای شهوت یا فروش کالاهای تجاری باقی می گذارد.

 

حجت الاسلام کفیل گسستگی کانون خانواده را زنگ خطری برای آینده کشور و زمینه ساز شیوع انواع مفاسد اخلاقی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: برخوردهای امنیتی و پلیسی با بد حجابان و بی حجابان نمی تواند ما را به اهداف عالی اسلام از این فریضه الهی برساند زیرا در منطق قرآن سرکوب و تهدید در آخرین مرحله قرار دارد و هم اکنون باید به تبیین نقش زن و علت وجوب حجاب اقدام شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات