۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۷۵۳۸۳
با حضور طلاب و دانشجویان مازندرانی؛

دهمین کاروان سفر پیاده کربلا اعزام می شود

خبرگزاری رسا ـ دهمین کاروان سفر پیاده کربلا با هدف صلح و دوستی و حضور جوانان استان مازندران اعزام می شود.
کاروان پياده کربلا

حجت الاسلام کمیل نظافتی، مسوول کاروان رهروان عشق استان مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مراسم بدرقه زائرین دهمین سفر پیاده کربلا با حضور 40 نفر از جوانان استان مازندران برگزار می شود، گفت: این مراسم بعد از اقامه نماز عید سعید فطر از مصلی نماز جمعه شهر دابودشت آمل صورت می گیرد.


وی با اشاره به این که زائرین کاروان پیاده طلاب و دانشجویان استان مازندران هستند، بیان داشت: مسن ترین همراه گروه نیز فردی 55 ساله است که کاروان را همراهی می کند و سی نفر از اعضای گروه به صورت پیاده و مابقی بعد از مرز به کاروان ملحق می شوند.


حجت الاسلام نظافتی تصریح کرد: مسیری که برای عزیمت به کربلا در نظر داریم به مسافت حدود هزار و 200 کیلومتر است که باید به صورت میانگین روزی 40 کیلومتر طی شده و قرار بر این است تا به یاری خداوند متعال در روز شهادت امام صادق(ع) در نجف حضور داشته باشیم.


مسؤول کاروان رهروان عشق مازندران تصریح کرد: برای عزیمت به کربلا از استان های مازندران، تهران، مرکزی، کرمانشاه و ایلام عبور خواهیم کرد.


وی با اشاره به این که این کاروان پیاده با هدف صلح و دوستی اعزام می شود، گفت: رویکرد ما برای این سفر احیای سنت متروک و حمایت از مردم مظلوم یمن و غزه است.


حجت الاسلام نظافتی خاطرنشان کرد: در پلاکاردهای کاروان نیز به این امر اشاره شده است ما به دنبال صلح و دوستی در سراسر عالم هستیم که باید این امر مهم ترویج نهادینه شود.


مسؤول کاروان رهروان عشق استان مازندران، ادامه داد: این سفر معنوی بهترین بهانه برای کار فرهنگی در ایام تعطیلات حوزه و دانشگاه و فرصتی برای زیارت امام حسین(ع) است که به این سفر ارزشمند اعزام می شویم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات