۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۷۸۵۹۸

نقش مستقیم ترکیه در ربایش نیروهای آموزش دیده از سوی آمریکا به دست النصره

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه سوری نوشت: جبهة النصره، تحت فرمان ترکیه نیروهای آموزش دیده به وسیله آمریکا را کشته و به گروگان گرفته است و ترکیه در این خصوص مستقیما دخیل است.
ابومحمد الجولاني» رهبر گروه تروريستي «جبهه‌النصره»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تکفیری‌های جبهة النصره، جنگ علیه نیروهای آموزش دیده از سوی آمریکا برای مبارزه با داعش را علنا آغاز کرده‌اند؛ روز گذشته در حمله به یک گروه 12 نفری از «گردان30» برخی از آن ها را کشته و برخی دیگر ا به گروگان گرفتند؛ حال خبرها از همکاری ترکیه با جبهة النصره در این راستا حکایت دارند.

 

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، تروریست‌های جبهة النصره روز گذشته و برای بار دومین بار در طول یک هفته گذشته وارد اردوگاه پناهندگان سوریه در مرز با ترکیه شدند و 5 تن از افرادی را که تحت آموزش آمریکا برای مبارزه با داعش قرار داشتند دزدیدند.

 

یک منبع نزدیک به گروه تروریستی «احرار الشام» به روزنامه الوطن می‌گوید: دولت ترکیه نقش مستقیم در صدور فرمان به جبهة النصره برای پنهان کردن گروگان‌ها که تعداد آن ها به 14 تن می‌رسد دارد.

 

آمریکا مدتی است نیروهایی را در داخل خاک ترکیه تحت نام «گردان پیاده 30» برای مبارزه با داعش آموزش می‌دهد که روز گذشته 12 تن از آن‌ها در کمین جبهة النصره گیر افتاده و برخی کشته و برخی دیگر به گروگان گرفته شدند و در بین گروگان‌ها سرهنگ «ندیم الحسن» از فرماندهان این گروه نیز حضور دارد./982/ب101/د

ارسال نظرات