۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۷۹۳۶۶

استقبال مقامات سیاسی عراق از حکم اصلاحات نخست وزیر این کشور

خبرگزاری رسا ـ مقامات سیاسی مختلف در عراق از حکم اصلاحات نخست‌وزیری این کشور استقبال و حمایت کردند.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق در پاسخ به مطالبات مردم این کشور که خواستار مبارزه با فساد هستند و به نحوه خدمات‌رسانی در کشور معترضند و نیز در پاسخ به فراخوان مرجعیت عالی شیعیان مبنی بر رسیدگی به مطالبات مردم، امروز یک حکم ریاستی شامل 7 بند صادر کرد که مهمترین بند آن، لغو پست‌های معاونت‌های ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیر بود.

 

این حکم ریاستی که به تصویب نهایی پارلمان عراق نیاز دارد، از سوی مقامات عراق با استقبال مواجه شد.

 

سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق، نخستین مقامی بود که به عنوان رییس قوه مقننه در کشور اعلام کرد که از این حکم العبادی در چارچوب قانون اساسی کشور حمایت خواهد کرد.

 

اثیل النجیفی استاندار سابق نینوا، که با ورود داعش به این استان، از آن گریخت و برادر اسامه النجیفی رییس سابق پارلمان عراق است، از این تصمیم العبادی استقبال کرد و آن را یک تصمیم شجاعانه توصیف کرد و خواستار تحویل نوری المالکی نخست‌وزیر سابق و معاون کنونی رییس جمهور به دستگاه قضایی شد.

 

اسامه النجیفی رییس سابق پارلمان عراق نیز که اکنون معاون رییس‌جمهور کشور است با صدور بیانیه‌ای از تصمیم العبادی در مرحله کنونی استقبال و اعلام کرد که معیار مهم و اساسی در مرحله حساس کنونی، مردم ، تحقق اصلاحات، مبارزه با فساد و بسیج تمام نیروها و انرژی‌های ملی برای مبارزه با تروریسمی مانند داعش است.

 

نوری المالکی نخست‌وزیر سابق و معاون دیگر رییس جمهور عراق نیز از تصمیم العبادی برای ایجاد اصلاحات در کشور استقبال کرد.

 

جریان صدر نیز با بیانیه‌ای این اقدام نخست‌وزیری را تایید کرد و از تمامی نمایندگان جریان الاحرار در پارلمان و وزرای کابینه خواست تا با حمایت از طرح العبادی و موافقت با آن، زمینه را برای اجرای حکم ریاستی او به منظور مبارزه با فساد و اجرای اصلاحات فراهم کنند./994/د103/ک

 

منبع: فارس

ارسال نظرات