۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۵۲۹
استاد حوزه علمیه:

باطن توافق هسته‌ای گفت‌وگو بر سر قدرت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به باطن توافق هسته ای، گفت: باطن توافق هسته ای گفت‌وگو بر سر قدرت اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد قائم مقامي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد قائم مقامي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد قائم مقامي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد قائم مقامي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه در جلسه هفتگی انصار حزب الله که عصر امروز یکشنبه برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع تواق هسته ای، گفت: مساله هسته ای دارای مراتب مختلفی است، ظاهر توافق انجام شده مساله هسته ای بوده ولی باطن توافق انجام شده گفت‌وگو بر سر قدرت اسلام است.

 

وی افزود: باطن این موضوع گفت‌وگو بر سر قدرت اسلام است، قدرتی که در جهان وجود داشته و و بر شیطان سجده نکرده است، درحال حاضر خوشبختانه نیروهای انقلابی و اصولگرا می توانند توافق را نقد و بررسی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه نقد مذاکرات انجام شده لازم و ضروری است، تاکید کرد: دولتمردان باید بدانند وجود صدای مخالف در داخل کشور به نفع جمهوری اسلامی است.

 

به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از محدوده اختیارات دولت خارج است
استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به نحوه اجرای توافق صورت گرفته، تصریح کرد: شیطان در حال نظارت بر جمهوری اسلامی است که آیا ایران اسلامی از مبانی خود دست می کشد، یکی از مواردی که جزو مبانی جمهوری اسلامی است موضوع به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی است.

 


وی افزود: البته باید توجه شود که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی حتی از محدوده اختیارات ولی امر زمان نیز خارج است چه برسد به دولتمردان.

 

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: انسان اهل ولایت کسی است که هیچ چیزی او را از مسائل مهم باز نمی دارد، اگر مساله کلی و جزیی داشته باشیم انسان مومن باید همه مسائل را ببیند، اگر در کشور منکرات جزیی و کلی دیده می شود باید به تمامی آن پرداخت و یک مومن باید تمامی منکرات را درنظر داشته باشد.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های مومنان و وفادارن به نظام این است که او بتواند میان مفاسدی که  ریشه تقصیری داشته و می توان با آن مبارزه کرد و منکراتی که جنبه قصوری دارد تفکیک قائل شود.


استاد برجسته حوزه با بیان این که مساله ربا از جمله منکرات بزرگ است، گفت: ربا علامت بیماری اقتصاد است، جریان های مساله دار که بدون فقاهت هستند وقتی به تنگنایی می رسند اعتقاد خود را از دست می دهند، جلوگیری از مساله ربا به دلیل وجود تنگناها کم است و البته یک مومن در مقابل این منکر ایستادگی می کند.


وی در ادامه تصریح کرد: ربا از جمله مفاسدی است که انسان مومن باید بداند نظام به دلیل مشکلات و تنگاها این قضیه را می پذیرد، تفکیک بین مفاسد باید در نظر گرفته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مفاسد رشوه است، ابراز داشت: رشوه یکی از مفاسد بسیار بد است و این موضوع به هیچ عنوان توجیهی ندارد، نظام و مردم باید در برابر این فساد بسیج شوند، باید با آن مواردی از فساد که توجیه وجود تنگنا در نظام را ندارند مبارزه کرد.

 

استاد برجسته دانشگاه با اشاره به مساله بدحجابی در کشور، گفت: بدحجابی متاسفانه در حال رسیدن به کشف حجاب است، کشف حجاب ازجمله منکراتی است که باید با آن مبارزه کرد.


 
وی افزود: انسان باید بتواند فرق بگذارد بین منکری که علنی انجام شده و منکری که مخفیانه انجام می شود، بدحجابی زنان منکری است که در جامعه آشکار است، این منکر معنای اخلاقی خود را از دست داده و معنای سیاسی پیدا کرده است، البته که آن کسی که منکر را علنی انجام می دهد دیگران را به آن دعوت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با اشاره به نقش مومنان در برابر منکرات، اظهار داشت: آن افرادی که می گویند مبارزه فایده‌ای ندارد در اشتباه اند، برخورد با منکر و یا مواجه شدن با منکر از جانب مومنی حکمت و فلسفه ای دارد، مواجهه با منکر از طرف خداوند برای یک فردی مقدر شده که برای او یک آزمون است، اگر فرد جرات امربه معروف و نهی از منکر را داشته باشد در اجرای آن موفق می شود.

 

وی افزود: بنابر نظر رهبری تذکر لفظی لازم است، آن افرادی که در حضور مردم  اقدام به منکر می کنند مدعی اند که فضا و جامعه متعلق به آنها است./811/پ202/ب4

ارسال نظرات