۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۷۹۹۴۵
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان:

جامعه نیازمند و تشنه معارف دینی است/ طلاب در راه نشر علوم دینی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلالی حوزه علمیه اصفهان را یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع دانست و گفت: فلسفه وجود حوزه علمیه امتداد پیدا کردن راه ائمه است، جامعه نیازمند و تشنه معارف دینی است و طلاب باید این نیاز جامعه را برطرف کنند.
سخنراني حجت الاسلام محسن جلالي مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی سه‌شنبه شب در همایش طلاب جدیدالورود حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه امام صادق (ع) اصفهان، با اشاره به فضیلت علما و اهمیت کسب علوم دینی گفت: فلسفه وجود حوزه های علمیه و وجود علما امتداد پیدا کردن راه ائمه معصومین (ع) است.

 

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: شاگردی کردن در مکتب امام صادق و سربازی امام زمان (ع) موجب افتخار همه طلاب است، لذتی که در فیض بردن و فهم احادیث و روایات و ترویج معارف دینی و احکام الهی وجود دارد در هیچ چیز دیگر یافت نخواهد شد.

 

وی با بیان این‌که طلبگی تنها راه و رسم امتداد مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است اظهار کرد: در روایات بسیار از علما تمجید شده است، علما وارثان انبیاء هستند، خداوند برای تربیت بشر انبیاء و اولیاء و ائمه را فرستاده است و پس از ائمه این عالمان دینی هستند که راه انبیاء را ادامه می‌دهند.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به مکتب علمی امام صادق (ع) و حضور بیش از 4 هزار شاگرد در دروس ایشان تصریح کرد: امروزه جامعه بسیار تشنه و عاشق درک مسائل دینی و فهم علوم دینی است، جامعه بسیار نیازمند معارف دین و اهل بیت است و این وظیفه مهم و خطیر طلاب است که راه شهدای راه علم و دین و علمای اسلام را ادامه دهند و نیاز جامعه را برطرف کنند، امروزه حتی کشورهای غیر اسلامی نیز تشنه معارف ناب اسلامی هستند.

 

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: طلاب جدیدالورود باید با کسب علم و جدیت در تحصیل دروس حوزه و معارف دینی به حراست و حفاظت از مرزهای اعتقادی و ارزش‌های دینی بپردازند و تلاش کنند تا معارف اهل بیت و علوم دینی را در میان اقشار مختلف جامعه بسط و گسترش دهند.

 

وی با بیان این‌که فطرت پاک انسانی به خوبی آمدگی پذیرش و فهم حقایق قرآنی و دینی را دارد گفت: قرآن سرچشمه معارف الهی و دینی است که طلاب می‌توانند با مطالعه و بررسی این کتاب مقدس و ارائه حقایق و معارف آن به جامعه گام بزرگ و مهمی در راه ترویج و تبلیغ اسلام و معارف دینی بردارند.

 

حجت الاسلام جلالی حوزه علمیه اصفهان را یکی از مهمترین حوزه های جهان اسلام دانست و ابراز کرد: حوزه علمیه نقش مهمی در جهان تشیع داشته است، علمای بسیاری در این حوزه تربیت شده‌اند و بسیاری از بزرگانی که امروزه مشغول تربیت و تعلیم طلاب و پژوهشگران حوزه های علمیه هستند در حوزه علمیه اصفهان تحصیل کرده‌اند و امروزه این فرصت برای طلاب جدیدالورود اصفهان پیش آمده است تا در این فضا به رشد و تربیت دینی و علمی خود بپردازند./1304/پ202/ح

ارسال نظرات