۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۸۰۵۱۳
فضل الله:

حزب الله در جنگ 33 روزه پوشالی بودن قدرت دشمن را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت در سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه تأکید کرد که مقاومت اسلامی در این جنگ توانست پوشالی بودن قدرت را به اثبات برساند.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه برج البراجنه با اشاره به ادامه بحران آب و برق و زباله در لبنان گفت: در حالی که اوضاع سیاسی کشور رو به وخامت است هیچ راه حلی تدارک دیده نشده و بحران امنیتی در اردوگاه ها و افزایش ترور و کشف شبکه های ترور نیز بر مشکلات کشور افزوده است.

 

وی گروه های سیاسی را به دوری از تصفیه حساب های حزبی و طایفه ای و منطقه ای دعوت کرد و افزود: بازگشت سیاستمداران به منطق برنده و بازنده در منطقه شگفت انگیز است. ما هیچ وقت برنده نمی شویم مگر اینکه متحد شده و اگر دچار تفرقه شویم مطمئنا بازنده خواهیم شد. گروه های سیاسی حق دارند نگران باشند اما این نگرانی نباید سبب جبهه بندی طایفه ای شود.

 

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: ما از جنگ اصلاحات دینی در لبنان که به جنگ داخلی میان مسلمانان می انجامد و مسیحیان را در معرض خطر قرار می دهد، بیم و هراس داریم.

 

امام جمعه بیروت با اشاره به تظاهرات ملت عراق در اعتراض به وضع خدماتی و فساد مالی و اداری اظهار داشت: ملت پویا و زنده عراق بپا خواسته تا در برابر فساد بایستند و مشکلات کشور را که با حضور تروریسم دو برابر شده است را حل کنند. در حالی که آمریکا و برخی کشورهای جهان از تجزیه عراق به عنوان تنها گزینه حل مشکلات این کشور یاد می کنند شاهد انفجارهای تروریستی در شهرک صدر و دیاله بودیم.

 

وی با حمایت از اصلاحات ارائه شده از سوی نخست وزیر عراق، ادامه داد: برنامه اصلاحاتی که از سوی نخست وزیر ارائه و در پارلمان تصویب شد باید مورد پیگیری قرار گیرد تا به مرحله اجرا برسد. گرچه مفسدان در برابر آن سنگ اندازی خواهند کرد اما زندگی بر اساس وعده امکان پذیر نیست و باید راه حل های ریشه ای اتخاذ کرد.

 

این روحانی لبنانی به سالروز پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه  اشاره کرد و گفت: اگر لطف خداوند و تلاش و فداکاری و مواضع قهرمانانه مجاهدان در کنار ارتش لبنان نبود و ملت نیز صبر و استقامت از خود نشان نمی دادند این موفقیت بدست نمی آمد.

 

فضل الله افزود: عاملان این پیروزی توانستند سر لبنانی ها را برافرازند و لبنان را به یکی از قدرت ها معرفی کنند که می تواند الگویی برای دیگران باشد. آنان نه تنها در برابر تحقق اهداف صهیونیست ها ایستادند بلکه به عمق سرزمین های اشغالی نفوذ کرده و پوشالی بودن قدرت دشمن را به اثبات رساندند.

 

وی بر لزوم تکرار چنین پیروزی هایی به دور از هرگونه تصفیه حساب مذهبی و طایفه ای و اقلیمی و بین المللی تأکید کرد و بیان داشت: شهروندان لبنانی باید نسبت به توطئه کسانی که خیر و صلاح لبنان را نمی خواهند به شدت برحذر باشند و در برابر اقدامات آنان علیه مقاومت و ارتش در قالب فتنه و نزاع داخلی ایستادگی کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات