۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۶۱۳

اعتراض وکیل مدافع «محمد مرسی» به حکم اعدام و حبس ابد

خبرگزاری رسا ـ وکیل مدافع رییس‌جمهور سابق مصر به حکم حبس ابد و اعدام او در دو پرونده «جاسوسی» و «فرار از زندان»، رسما اعتراض کردند.
محمد مرسي در دادگاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالمنعم عبدالمقصود» وکیل جماعت «اخوان المسلمین» مصر از اعتراض رسمی به حکم اعدام «محمد مرسی» رییس‌جمهور برکنار شده مصر خبر داد.

 

 عبدالمقصود امروز شنبه اعلام کرد که وی رسما به احکام «حبس ابد» و «اعدام» برای مرسی در دو پروده جاسوسی و فرار از زندان «وادی النطرون» اعتراض کرده است.

 

این اعتراض برای مرسی و همه دیگر متهمان ارائه و دلایل اعتراض به حکم اعدام، بنا بر 69 دلیل در 493 صفحه و در پرونده فرار از زندان بنا بر 111 دلیل در 635 صفحه تنظیم شده است.

 

دادگاه جنائی قاهره روز سه‌شنبه 16 ژوئن، «محمد مرسی» رییس جمهور برکنار شده مصر و رهبران اخوان را در دو پرونده جاسوسی برای طرف های خارجی و پرونده «فرار از زندان» به ترتیب به حبس ابد و اعدام محکوم کرده بود.

 

بر اساس حکم پرونده اول، قاضی «شعبان الشامی» بعد از موافقت مفتی مصر با حکم اولیه، خیرت الشاطر و محمد البلتاجی و حجازی سه تن از رهبران اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد.

 

دیگر متهمان این پرونده از جمله محمد مرسی و رهبر اخوان المسلمین به حبس ابد (بیش از 25 سال) محکوم شدند؛ این دومین حکم حبس مرسی بود. وی در پرونده حوادث کاخ اتحادیه نیز به 20 سال زندان محکوم شده بود.

 

اتهامات وارد شده به رهبران اخوان المسلمین مربوط به حوادث سال 2005 است و دادگاه مدعی است که متهمان اسناد ملی و امنیتی مصر را برای طرف های خارجی فاش کرده‌اند.

 

دادگاه جنائی قاهره همچنین در پرونده دوم، فرار از زندان «وادی النطرون» و «الزعبل» در جریان اعتراضات 25 ژانویه سال 2011، مرسی و رهبران اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرده بود./981/ب102/د

ارسال نظرات