۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۸۰۸۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

فتنه و تحریم میدان آزمایشی برای دستیابی به انرژی هسته‌ای است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایزدی با بیان این که کشور ما نباید از وجود تحریم نا امید شود، گفت: فتنه و تحریم میدان آزمایش است و تا این میدان به وجود نیاید، ما به پیشرفت هسته‌ای نمی رسیم، پس تحریم ها یک فرصت‌اند، ما در اقتصاد مقاومتی باید دست نیاز خود را به خارج از کشور کم کنیم.
فتنه

حجت الاسلام جمال ایزدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اقتصاد مقاومتی و ضرورت پایبندی به آن اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی همان چیزی است که در قرآن و روایات مطرح می شود، در انجام و پیاده سازی این اصل مهم مقدمات کار با سختی و تلاش به دست می آید، در حقیقت کسی که کار و تلاش می کند همانند کسی است که در راه خدا مجاهده می کند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ارزش اقتصاد مقاومتی کم و ناچیز نیست، تصریح کرد: در جهان امروز ما می خواهیم این اصل سیاسی را جهت و انگیزه بدهیم، مشکلاتی که برای جامعه همانند بحث تحریم، فتنه و مشکلات چند سال اخیر به وجود آمده است،  یک ظاهر ناخوشایند اما یک باطن خوشایند را به آن داده است.


وی با بیان این که هر رخدادی علل و حکمتی دارد، خاطرنشان کرد:  کشور ما نباید از تحریم نا امید شود بلکه پشت پرده همه چیز را باید ببینیم که در آن چه برکاتی است، فتنه میدان آزمایش است و تا این میدان به وجود نیاید، ما به پیشرفت هسته ای نمی رسیم، پس تحریم ها یک فرصت اند، ما در اقتصاد مقاومتی باید دست نیاز خود را به خارج از کشور کم کنیم.


حجت الاسلام ایزدی با بیان این که ما در داخل کشور نیرو کم نداریم، گفت: باید استعدادها را برای بهره گیری از امکانات شکوفا کنیم، باید استعداد ها را شناسایی کنیم که اقتصاد ما اقتصاد با عزت باشد، البته ابتدا با سختی مواجه می شویم اما این سختی ها برکاتی را به دنبال دارد. در هر زمانی این موضع را باید از افراد شروع کرد تا آرام آرام تبلیغات چهره به چهره ایجاد بشود.


ضرورت استمرار اقتصاد مقاومتی در جوامع بشری با پایبندی به موازین دینی

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هنگامی که افتصاد مقاومتی در جامعه عملی شد، مردم ما  این تاکتیک اصولی را باور می کنند، یک باور همگانی صورت می گیرد و سپس روال دین و وظیفه شخصی را در جامعه تشخیص داده و عملی می کنیم، مبنای ما در هر چیزی دین است و اگر بر اساس این مهم کار را پیش ببریم، دوام واستمرار اقتصاد مقاومتی در جامعه بالا می رود.


وی با اشاره به اقتصادی که مقاومتی نباشد، یادآور شد: اقتصاد هایی که مقاومتی را در پی نداشته باشند، تاریخ انقضایی دارند که بعد از مدتی نابود می شوند، رسانه نقش بسیار مؤثری در ترویج این فرهنگ دارند که با صاحب نظران دیدگاه ها را تبیین کنند و الگو ارائه بدهند، رسانه های جمعی باید این ها را به عنوان مدل به جامعه ارائه و ترویج دهند.


حجت الاسلام ایزدی افزود: نمی توانیم بگوییم که هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است، اما فعالیت های انجام شده کافی نیست و باید ارکان نظام جدی گرفته شود، هر جا که مقام معظم رهبری دستوری ابلاغ می کنند، این دستور پخته و اساسی بوده و طرحی است که در واقع تاریخ را نگاه کرده و به تحلیل آن پرداخته است.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید از کنار هر موضوعی به سادگی گذشت، اظهار کرد: در حقیقت نباید به سادگی از کنار کار گذشت و نمی توانیم بگوییم با چنین شرایطی به مطلوب رسیده ایم، باید دستگاه ها وظیفه خود را انجام داده و موضوع را جدی و موثر پیگیری کنند./864/
ت302/ح

ارسال نظرات