۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۵۴۶
مدیر حوزه هنری خراسان شمالی مطرح کرد؛

تربیت هنرمند متعهد نیازمند پیوند با مبانی دینی است/ ضرورت همکاری طلاب هنرمند با حوزه هنری

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه هنری خراسان شمالی با بیان این که نقش هنر در عصر حاضر نقش بی بدیلی است، گفت: اگر بتوانیم به ابزار هنر مسلط و از تکنیک هنر بهره مند شویم می توان بهترین پیام ها در راستای سعادت بشر منتقل کرد.
هنر ديني

میثم مرادی بیناباج، مدیر حوزه هنری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: تربیت هنرمند و مدرس دینی نیاز به پیوند با مبانی دینی دارد و باید این موضوع را جریان سازی کرد.

 

وی افزود: حضور و ارتباط موثر با جامعه روحانیت و حوزه های علمیه در این راستا لازم است و این پیوند باید تداوم و استمرار داشته باشد.

 

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که بعد از انقلاب، جریان هنر در کشور همانطور که شئون اجتماعی، الزامات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی دستخوش تحول و مبنای اهداف دین شده بحث هنر هم تغییر پیدا کرده است.

 

مرادی بیناباج تصریح کرد: کارشناسان و افراد آگاه از جمله رهبر معظم انقلاب که نسبت به موضوع هنر معتقدند هنر در جامعه جهانی امروزی کلیدی ترین و اصلی ترین نقش را در تبیین و ارسال پیام دارد.

 

نقش بی بدیل هنر در عصر حاضر

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی اظهار کرد: نقش هنر در عصر حاضر نقش بی بدیلی است و اگر  بتوانیم به ابزار هنر مسلط و از تکنیک هنر بهره مند شویم می توان بهترین پیام ها در راستای سعادت بشر منتقل کرد.   

 

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم در حوزه هنری و حوزه های علمیه ارتباط وسیع تری برقرار کنیم، ناگزیریم که یک تفاهم مشترک با موضوع هنر برای جامعه روحانیت ایجاد کنیم.

 

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی در مورد فعالیت های حوزه هنری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تمام فعالیت های این حوزه با موضوعات مذهبی است و اگر راجع به الگوی خانواده اسلامی، جوانان امروز، عفاف و حجاب صحبت می کنیم پیام این ها برگرفته از دین است و امیدواریم این را به بهترین شکل و بهترین قالب به مخاطب منتقل کنیم.

 

مرادی بیناباج خاطر نشان کرد: ضرورت دارد از حضور اساتید و چهره های شاخص روحانی در فضاهای فرهنگی به صورت مستمر استفاده کرد و در حوزه هنری دفتری به عنوان دفتر طلاب هنرمند تشکیل شود تا بتواند نقطه اتصال و گرهی برای فعالیت های هنری و دینی باشد.

 

وی افزود: مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی همانطور که از نامش مشخص است وجه تسمیه آن استمداد از نام حوزه علمیه و هنر بوده است و رویکرد این مجموعه  در حوزه دین و تفویض دینی و پیاده سازی اهداف دین بوده، به همین جهت در ابتدای امر مسؤولان و افرادی که حوزه هنری را تأسیس کردند از واژه و نام حوزه که ابتدای امر حوزه هنر و اندیشه اسلامی بود و بعدها به حوزه هنری تغییر نام پیدا کرد و این بیانگر است که این مجموعه ندایی هم سو و برگرفته از دین دارد.

 

مرادی بیناباج گفت: این که در مجموعه حوزه هنری تا چه اندازه با حوزه های علمیه و جامعه روحانیت ارتباط داریم به سطح تعامل با این مجموعه ها برمی گردد و تأکید بر این است که هنرمندان و افراد مستعد و علاقه مندی  که در اساسنامه و رسالت حوزه هنری آمده است تربیت کنیم./859/ت302/ب4

ارسال نظرات