۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۶۹۶
آیت الله مهمان نواز:

زائران و فعالان حج نگرش نظام اسلامی را به مسلمانان سایر کشورها نشان دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: زائران، کارگزاران و فعالان حج می بایست با رفتار خود در این سفر معنوی، نگرش نظام اسلامی و آموزه های امام راحل را به مسلمانان سایر کشورها نشان دهند.
آيت الله مهمان نواز- ديدار مديران حج و زيارت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مدیران حج و زیارت و کارگزاران حج خراسان شمالی که به مناسبت هفته حج و پیش از آغاز پروازهای کاروان های حج تمتع استان برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به میهمانان باری تعالی و بیت الله الحرام توفیق بسیار بزرگی است که نصیب کارکنان حج و زیارت شده است.

 

وی با بیان این که البته مسؤولیت محول شده به متولیان این بخش نیز بسیار حساس و خطیر است، اضافه کرد: فعالان این بخش و زائران مکه مکرمه نمایندگان و معرفان نظام جمهوری اسلامی هستند به همین دلیل نیز نحوه فعالیت و رفتار و گفتار آنها بر نگرش مسلمانان سایر جوامع نسبت به ایران اسلامی تأثیر می گذارد.

 

آیت الله مهمان نواز همچنین با اشاره به همراهی و فعالیت روحانیان معین و معینه در کاروان های حج، بر آماده سازی معنوی زائران برای زیارت بیت الله الحرام تأکید کرد و افزود: باید زائران ایرانی خانه خدا به گونه ای آموزش دیده و آماده شوند که تمامی زائران سایر کشورهای اسلامی ادب نظام اسلامی و تعبد نسبت به اسلام و فرهنگ دینی را از زائران ایرانی فراگرفته و به مردم کشورهای خود منتقل کنند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که سفر حج، به معنای واقعی کلمه یک سفر روحانی است، خاطرنشان کرد: مدیران و روحانیان کاروان ها می بایست این نکته مهم را به زائران منتقل کنند تا آنها نیز به طور کامل قدر این سفر را دانسته و از تک تک لحظات آن استفاده کنند.

 

وی خطاب به روحانیان و مدیران کاروان ها، افزود: به زائران مکه مکرمه توصیه کنید که با بینش و نگرش معنوی این سفر را آغاز کرده و با نیت خالص، خود را برای حضور در بیت الله الحرام آماده کنند چرا که توفیق انجام این سفر همیشه حاصل نمی شود.

 

آیت الله مهمان نواز همچنین به عوامل کاروان های حج خراسان شمالی توصیه کرد تا نسبت به زائران ایرانی و غیرایرانی کمال محبت و احترام را داشته باشند و فرهنگ والای دینی و عطوفت نظام اسلامی را به همگان نشان دهند.

 

وی با تأکید بر این که فعالان و متولیان حج کشور می بایست توصیه ها و آموزه های امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم وحدت و جلوگیری از ایجاد تفرقه در بین مسلمانان را مد نظر داشته باشند، اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام با نقشه ها و توطئه های مختلف سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان دارند می بایست زائران خانه خدا بیش از همیشه هوشیار و بصیر باشند.

 

آیت الله مهمان نواز ادامه داد: در حالی که دشمنان برای تضعیف اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند باید برخورد زائران و فعالان حج و زیارت ایران اسلامی، برخوردی ویژه و معرف نظام اسلامی و اندیشه های امام راحل باشد.

 

وی اضافه کرد: بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی سفر حج را یکی از ارکان مهم اسلام و از راه های اصلی تبلیغ اسلام واقعی می دانست به همین دلیل نیز سفر عرفانی حج را از وضعیت سابق خارج کرده و به حج ابراهیمی تبدیل کرد.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر این اساس باید زائران و متولیان حج ایران با درک این جایگاه عظیم، الگوی حج ابراهیمی برای سایر مسلمانان باشند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات