۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۸۳۹۸۴

زمان حضور مسلمانان و یهودیان در مسجد الاقصی تقسیم شد

خبرگزاری رسا ـ یک مقام فلسطینی هشدار داد هدف اسرائیل، جلوگیری از ورود مسلمان و تبدیل مسجدالاقصی به یک کنیسه یهودی است.
تهديد صهيونيست هاي افراطي به آتش زدن مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناجح بکیرات رییس بخش نقشه‌ها و میراث مسجد الاقصی، در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه هفته گذشته به صورت رسمی طرح تقسیم زمانی مسجد الاقصی را اجرا کرده است.

 

بکیرات افزود: رژیم صهیونیستی اخیرا تصمیم گرفته است هنگام ورود شهرک نشینان صهیونیست و گردشگران به مسجدالاقصی، از ورود مسلمان به داخل مسجدالاقصی جلوگیری کند.

 

وی توضیح داد که بر اساس طرح تقسیم زمانی مسجدالاقصی، مسلمانان از ساعت هفت و نیم صبح تا ساعت یازده ظهر، و از ساعت یک ونیم تا ساعت دو ونیم بعد از ظهر، حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند.

 

بکیرات در قسمت دیگری از اظهارت خود خاطرنشان کرد: در زمان گردش، تنها گردشگران خارجی به همراه صهیونیست‌های اشغالگر وارد مسجد الاقصی خواهند شد، و به ادای مناسک دینی خود می پردازند.


این مقام فلسطینی تاکید کرد: سکوت در برابر اجرای طرح تقسیم زمانی و مسجد الاقصی در زمان ورود گردشگران، به این معناست که اسرائیل از ورود فلسطینیان به این مکان در خارج از این ساعت‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس در روزهای آتی نیز نمازگزاران فلسطینی را از مسجد بیرون خواهد کرد و درنهایت از ورود مسلمان به این مکان به صورت کامل و در تمام ساعت جلوگیری می کند که در این حالت مسجدالاقصی به یک کنیسه یهودی تبدیل می شود.

 

این درحالی است که صدها نفر از فلسطینیان پس از اقامه نماز جمعه در داخل صحن های مسجدالاقصی تظاهرات کردند تا اعتراض خود به ورود نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد را نشان دهند.

 

شاهدان عینی گزارش دادند تظاهرکنندگان خواستار تحرک فوری امت اسلامی در حمایت از مسجد الاقصی شدند و شعارهایی در حمایت از این مسجد سر دادند./994/ب102/د

ارسال نظرات