۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۸۵۸۹۹
مدیر حوزه علمیه ابوتراب امامی‌کاشانی:

مجتهدی که عاشق علم است از خستگی‌های جسمی ضرری نمی‌بیند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی با بیان این‌که اصالت حوزه اقتضا می‌کند که ارتباطات عاطفی، عبادی، عرفانی و عاقلانه بین مدیران و طلاب برقرار باشد، گفت: یک مجتهد عاشق علم به قدری دارای نشاط است که از خستگی های جسمی و عدم تغذیه های ضعیف ضرر نمی‌بیند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد نظري مدير حوزه هاي علميه کاشان

حجت الاسلام رضا محمد نظری، مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حوزه باید متفاوت از دیگر نهادها باشد، گفت: معلم نقش یاور، مربی و یار مهربان را برای دانش آموزش دارد، اما مدیر حوزه باید نقش مراد و پیشوا را برای طلبه داشته باشد.

وی افزود: طلبه با نگاه به مدیر حوزه باید تمام ارزش ها را ببیند و تبعیت کند، اما امروزه شاهد نفوذ روح اداری در حوزه هستیم.

حجت الاسلام محمد نظری با بیان این‌که اصالت حوزه اقتضا می کند که ارتباطات عاطفی، عبادی، عرفانی و عاقلانه بین مدیران و طلاب برقرار باشد، گفت: این نوع ارتباط باید به وسیله رفتار مدیران به طلاب منتقل شود.

مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی گفت: طلاب باید مدیر حوزه را تکریم کرده و از ارزش های وجودی او بهره مند شوند و از طرفی مدیر باید بال تواضع، پدری و مراد بودن خود را ایفا کند تا فعالیت ها به نتایج ارزشمندی برسد.

وی با اشاره به این که آموختن و آموزش را انتقال دادن کار سختی نیست، تأکید کرد: انتقال ارزش ها به صورت عملی امری مستحکم است که نیازمند صَرف نیرویی ویژه است.

به گفته وی، واژگان اسلامی، تربیتی و اجتماعی به قدری از واقعیت خود فاصله گرفته اند که از نشاط، مفهوم درستی برداشت نمی شود چرا که نشاط به معنای از درون سالم بودن و نشاط داشتن و از درون به امور لبخند زدن است.

حجت الاسلام محمد نظری نشاط ظاهری که با گردش و مسافرت ایجاد می شود را دارای اثراتی موقت دانست و گفت: یک مجتهد عاشق علم به قدری دارای نشاط است که از خستگی های جسمی و عدم تغذیه های ضعیف ضرر نمی بیند.

مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی با بیان این که نشاط به معنای نشاط روحی، پایدار و درونی نیاز طلاب است، گفت: هرچه تحقیق و پژوهش با فنون روز در آمیخته شود و اصالت هدفی خود را نیز حفظ کند، شاهد پیشرفت چند برابری خواهیم بود، از این رو حوزه باید به تکنولوژی آموزشی مجهز شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات