۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۸۶۹۱۷
امام جمعه بابل:

طلاب خود را به سلاح علم و نطق گویا مجهز کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تاکید بر تجهیز طلاب به دو سلاح علم و بیان گفت: امروز جامعه ما برای مقابله به تهاجم گسترده اعتقادی دشمنان و طی کردن در مسیر متعالی دینی، نیازمند به طلبه و روحانی عالم با بیانی گویا وموثر است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل، امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) این شهرستان، سال تحصیلی جدید را فرصتی ارزشمند برای تلاش و جدیت در راه تحصیل دانست و گفت: هیچ امری بالاتر و پربرکت‌تر از تعلیم و تعلم نیست و از این رو باید در ابتدای سال تحصیلی با خداوند برای تلاش و مجاهدت در راه تحصیل به عنوان سرباز امام عصر(عج) عهد ببندیم.


وی با تشریح معنای سربازی امام عصر(عج) گفت: یک طلبه به عنوان سرباز امام عصر(عج) باید خود را فدایی دین بداند و از هیچ کوششی در راه تبلیغ معارف الهی در جامعه فروگذار نکند.


امام جمعه بابل موفقیت یک طلبه جوان را در ارتباط گیری با جوانان بیشتر دانست و تصریح کرد: علوم الهی فراگرفته نمی شود تا فقط در ذهن شما بماند بلکه باید این علوم در اختیار دیگر افراد جامعه به ویژه جوانان تشنه حقیقت قرار گیرد.


وی افزود: روحانیت متولی اسلام و دیانت مردم جامعه اسلامی است و این امر مهم در طول حیات بعد از غیبت امام عصر(عج) در راه پاسداری از حریم اسلام اثبات گردید.


حجت الاسلام روحانی مجهز شدن طلاب به دو سلاح علم و بیان را ضروری دانست و تاکید کرد: امروز جامعه ما برای مقابله به تهاجم گسترده فرهنگی و اعتقادی دشمنان و طی کردن در مسیر متعالی دینی، نیازمند به طلاب و روحانی عالم با نطقی گویا و اثرگذار است.


وی قدرشناسی از فرصت طلبگی را یادآور شد و ادامه داد: مسیر طلبگی علوم دینی نصیب هرکسی نمی شود و باید شکرگزار الهی در این مسیر بود.


مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل، با بیان اهمیت نیت درست در ابتدای شروع هر کار خاطرنشان کرد: موفقیت در هر کاری با نیت خالصانه، تلاش و پشتکار به دست می آید و باید تحصیل علوم دینی نیز با نیتی خالصانه و در جهت رضای الهی در جهت خدمت به جامعه اسلامی صورت گیرد.


وی افزود: طلبگی لوازم مهمی دارد که از جمله آن تلاش بی وقفه در راه تحصیل علم، خودسازی و تقویت قوای معنوی است.


حجت الاسلام روحانی آداب طلبگی را برای رسیدن به مقصد و نتیجه مهم دانست و خاطرنشان کرد: نظم و انضباط، وقت شناسی و برنامه ریزی، توجه به اخلاقیات و خودسازی معنوی از جمله آداب طلبگی است که یک طلبه در طول تحصیل باید آن را مدنظر قرار بدهد./1313/202/ب3

ارسال نظرات