۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۷۶۸۹
مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین:

ضرورت استفاده حوزه‌های علمیه از ظرفیت وجودی ائمه برای ترویج دین/ در شناساندن ائمه به جامعه ضعیف عمل کردیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان این‌که آشنایی با مکتب علمی و رویکرد سیاسی و اجتماعی معصومین می‌تواند الگویی سازنده‌ برای افراد باشد، گفت: حوزه‌های علمیه نیز باید از ظرفیت وجودی ائمه استفاده کنند که چطور در شرایط سخت سیاسی و حکومتی اسلام را زنده نگه داشته و مروج دین خدا بوده‌اند.
امام جواد (ع) اهل‌بيت

حجت‌الاسلام علیرضا شجاعی، مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شهادت امام جواد(ع) و با بیان شاخصه‌های زندگی ایشان، گفت: از آنجایی که رسالت ائمه(ع) در یک راستا بوده است، بنابراین شاخصه‌های زندگی این بزرگواران نیز یکی است.

 

وی با اشاره به شرایط حکومتی و محیطی زمان امام جواد(ع)، اظهار کرد: آن حضرت با انجام مناظرات و تربیت شاگردان ممتاز به خوبی رسالت خود را انجام دادند.

 

مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به حکومت قدرتمند مأمون و از طرفی موقعیت ویژه امام جواد(ع) و دیدگاه متأثر شیعه از اندیشه امام رضا(ع)، عنوان کرد: حکومت عباسیان، ترس از تشکیل حکومت شیعی داشتند و به همین جهت به شدت فرزند امام هشتم را زیر نظر گرفتند.

 

حجت‌الاسلام شجاعی افزود: مأمون دختر خود ام‌فضل را نیز به عقد امام جواد(ع) درآورد تا به شکل داخلی نیز ایشان را مدیریت کرده و شرایط زندگی را برای آن حضرت سخت‌تر کند.

 

وی تصریح کرد: امام نهم شیعیان که تنها 25 سال و چند ماه زندگی کردند با توجه به تمام محدودیت‌ها و محصور بودن، مأموریت خود را به خوبی به پایان رساندند.

 

مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان این‌که ما چطور می‌توانیم از شاخص‌های زندگی ائمه(ع) پیروی کنیم، خاطرنشان کرد: آشنایی با مکتب علمی و رویکرد سیاسی و اجتماعی معصومین و نحوه تعامل آن‌ها با حکومت ظلم می‌تواند الگویی سازنده‌ برای هر کدام از ما باشد.

 

این مقام مسؤول افزود: حوزه‌های علمیه نیز باید از ظرفیت وجودی ائمه استفاده کنند که چطور در شرایط سخت سیاسی و حکومتی اسلام را زنده نگه داشته و مروج دین خدا بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان این‌که باید ائمه را در فضای فردی و اجتماعی بیشتر بشناسیم، یادآور شد: در شناساندن ائمه به جامعه ضعیف عمل کرده و آن وظیفه‌ای که برعهده داشتیم را به خوبی انجام نداده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: اولیای الهی حجت‌های خداوند بر روی زمین هستند، اما متأسفانه ما به خوبی از وجود آن‌ها بهره نبرده‌ایم در حالی که باید اندیشه‌های ائمه را در مسائل تربیتی، آموزشی و مدیریتی در جامعه به کار گرفته و به همگان معرفی کنیم.

 

حجت‌الاسلام شجاعی در پایان گفت: افکار ائمه و معصومین(ع) باید در دسترس بشر قرار گیرد، چرا که هنوز فرهنگ علوی و ولایی آنچنان که باید در جامعه پیاده‌سازی نشده است./955/302/ب2

ارسال نظرات