۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۵۰۴
سیاستمدار انگلیسی مطرح کرد؛

ایران هیچ‎گاه در پی سلاح هسته‎ای نیست/ سلاح هسته‎ای اسرائیل توانایی نابودی جهان را دارد

خبرگزاری رسا ـ سیاستمدار انگلیسی گفت که این مضحک است که رژیم اسرائیل با این که سلاح هسته‎ای دارد همه جهان را به تحریم و حمله به ایران تشویق می‎کند.
جورج گالوي سياستمدار انگليسي

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، برنامه این هفته کلمه حره در شبکه المیادین، به بررسی توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی اختصاص داشت.

 

وی افزود: طرف غربی و ایران بهترین تلاش خود را می کنند که توافق هسته ای اجرایی شود. اما این بدان معنا نیست که دشمنان توافق از جمله نتانیاهو و حامیان وی مانند جمهوری خواهان و برخی دموکرات ها در آمریکا دست از دشمنی برداشته اند.

 

این سیاستمدار انگلیسی گفت: ایران به صورت واضح به مذاکره پرداخته و از هیچ یک از خطوط قرمز خود عقب نشینی نکرده است. به همین دلیل است که نتانیاهو از نتیجه توافق به شدت عصبانی است.

 

گالووی افزود: هیچ کس تصاویر کودکانه ای را که نتانیاهو در سازمان ملل به همگان نشان داد، فراموش نمی کند. وی این تصاویر را برای این نشان داد که مردم جهان را متقاعد کند که ایران به دنبال سلاح هسته است. چیزی که به هیچ وجه واقعیت ندارد و این وقایع برای آن روی داده است که ایران را تضعیف کنند.

 

وی تاکید کرد: ایران هیچ گاه سلاح هسته ای نداشته است و قصد ساختن آن را ندارد چون از لحاظ اعتقادی و فتوای آیت الله خامنه ای با آن مخالف است. ایران ان پی تی را تصویب کرده است و به طور منظم به بازرسان آژانس اجازه می دهد که از تاسیسات هسته ای آن بازدید کنند. از طرف دیگر اسرائیل صدها سلاح هسته ای دارد، سلاح هایی که به طور غیرقانونی نگهداری می شود و هیچ بازرسی از آن ها انجام نشده است.

 

این سیاستمدار انگلیسی گفت: در نظر بگیرید که اسرائیل که خود به مقدار تخریب کل زمین سلاح هسته ای دارد از کشورهای جهان می خواهد که علیه ایران که هیچ سلاح هسته ای ندارد، تحریم اعمال کنند و یا در صورت لزوم به آن حمله کنند، این موضوع بسیار مضحک است.

 

در بحث پایانی این گزارش به مساله جنایت های رژیم صهیونیستی و بی تفاوتی کشورهای مسلمان به این جنایت ها پرداخته شد./847/ب932/د

ارسال نظرات