۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۸۹۴۵۷
استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز:

علم الهی عامل شرافت و سعادت بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی ثانی علم الهی را عامل شرافت، خوف و خشیت و سبب رسیدن به بهشت عنوان کرد و گفت: تحصیل علوم دینی توفیقی الهی است که نصیب هر کسی نمی شود، از این رو لازم است طلبه علوم دینی این فرصت را غنیمت بداند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص خشیت، تصریح کرد: بهشت ارزانی کسانی است که از خداوند بترسند و خشیت داشته باشند.


وی ادامه داد: تنها این علما هستند که از درگاه الهی خوف و خشیت دارند، بنابراین این علما هستند که بهشت ارزانی آنها به جهت خشیت و ترس از درگاه الهی خواهد شد، این کلامی است که خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده است.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به روایات ائمه(ع)، ابراز داشت: طبق روایات، خداوند متعال زمانی که برای کسی طلب خیر کند او را در فقه و دین عالم می کند، حضور در حوزه های علمیه در راستای تفقه و معرفت حقیقی دین مبین اسلام است.

 


وی رشد را در برابر جهالت و غی عنوان کرد و گفت: «غی» به معنای جهالتی است که نشأت گرفته از عقیده باطل است، رشد در مقابل «غی» است، رشد در حقیقت حرکت در صراط مستقیمی است که خداوند متعال برای بندگان نازل کرده است.

 


حجت الاسلام سیدی ثانی حضور در حوزه های علمیه را توفیق الهی دانست و تأکید کرد: حضور در حوزه های علمیه و تحصیل این علوم برای هرکسی اتفاق نمی اقتد، این توفیق اتفاقی نبوده بلکه به جهت حکمت و مصلحتی است که می تواند ناشی از اعمال خیر گذشتگان ما باشد.

 


وی ادامه داد: علم انسان و شخصیت او را زیرو رو می کند، علم با چنین ثمرات دنیوی و اخروی باید مورد توجه و طلب انسان های فرهیخته باشد، علم مدیر جوامع امروزی، جذب کننده آخرت انسان و سعادت دنیا و آخرت بشریت را در پی دارد و آن هم علم الهی است.

 


این استاد سطح عالی حوزه علم الهی را شرافت دانست و تصریح کرد: اگر روزی انسان با تحصیل علم در مسیر تقرب الهی قرار نگیرد خسران را در پی دارد، طلبه باید هر روز در مسیر تحصیل علم و یادگیری نکات جدید باشد و این علم باید مقرب به درگاه الهی باشد.

 


وی با اشاره به تأثیر عمیق روحانیت و علما در هدایت جمعی جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیت و علمای دین به جهت نقش اساسی خود در هدایت جامعه و مردم، باید خود در مسیر حق باشد، تا علمای دین در مسیر هدایت نباشد مردم نیز هدایت نخواهند یافت./854/202/ب1

ارسال نظرات