۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۳۳۱
آیت الله نابلسی:

مسلمانان نباید سخن امام خمینی درباره آمریکا را فراموش کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان تاکید کرد که همه مشکلات منطقه ناشی از اقدامات فتنه افروزانه آمریکای جنایتکار است.
آيت الله نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان، در خطبه های نماز عید قربان که در مجتمع حضرت زهرا (س) برپا شد، گفت: مسلمانان باید با ایجاد وحدت عمومی یک عید واقعی را جشن بگیرند.

 

وی افزود: مسلمانان نباید هیچ گاه سخن امام خمینی (ره) را فراموش کنند که می فرمود «تمام مشکلات ما از سوی آمریکا ایجاد می شود».

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: این آمریکا است که فتنه را در سراسر کشورهای اسلامی ریشه دوانده و به بهانه جدال‌ها و اختلافات دینی، مسلمانان را به جان هم انداخته است.

 

آیت الله نابلسی در بخش دیگر از خطبه های خود به مساله فلسطین اشاره و تصریح کرد: مساله فلسطین باید همواره به عنوان قضیه اول جهان اسلام لحاظ شود و تمام مسلمانان باید نسبت آزادی قدس شریف اهتمام داشته باشند.


امام جمعه صیدای لبنان همچنین به اعتراضات مردمی  در این کشور پرداخت و گفت: آمدن به خیابان ها و اعلام اعتراض برای حل مشکلات کفایت نمی کند، بلکه برای رفع دشواری‌های معیشتی مردم، نیاز به یک اصلاحات ریشه‌ای در ساختار سیاسی کشور هستیم.

 

وی در پایان بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات در کشور تاکید و خاطر نشان کرد: با وضع فوانین جدید و اصلاحات برخی مواد قانون اساسی و همچنین عمل کردن به قانون در تمام سطوح اداری و سیاسی می توان تا حد زیادی جلوی فساد را گرفت/1321/ب902/د

ارسال نظرات