۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۶۹۵
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

حوادث سرزمین منا نشانگر بی تفاوتی مقامات آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که حوادث سرزمین منا نشانگر بی تفاوتی مقامات آل سعود است، گفت: حوداث سرزمین منا و مسجد الحرام که در حج تمتع امسال روی داد نمایش دهنده بی تفاوتی آل سعود در محورهای گوناگون سطح جهانی است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با ابراز همدری با خانواده های داغدار حادثه سرزمین منا اظهار داشت: این حادثه از چنان ناگواری برخوردار است که مقام معظم رهبری نسبت به صدور پیام اقدام و عزای عمومی اعلام کردند.


وی تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه سراسر کشور در محکومیت این حادثه تعطیل است که حوزویان وقایع رخ داده را محکوم کرده و مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.


حجت الاسلام تقی پور خاطرنشان کرد: دنیا بداند ما به سبب کشته شدن 130 نفر از هموطنان خود در سرزمین منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام اگر برای دلایل طبیعی باشد هیاهو نمی‌کنیم و این قضیه از آن باب دارد بزرگ می شود که آل سعود را در همه فضاهای دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اهل مسامحه و بی فهمی می دانیم.


مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که حوادث سرزمین منا نشانگر بی تفاوتی مقامات آل سعود است، گفت: حوداث سرزمین منا و مسجد الحرام که در حج تمتع امسال روی داد نمایش دهنده بی تفاوتی آل سعود در محورهای گوناگون سطح جهانی است.


وی با اشاره به این که آل سعود با مسامحه گری خود داعش را به وجود آورده و زمینه اختلاف مسلمانان را فراهم کرده است، بیان داشت: آن ها با داعش خاورمیانه را وارد عرصه درگیری جدیدی کرده و خود بازیچه دست استکبار جهانی شدند و حمایت ها و کمک های بسیاری نسبت به این کشورها صورت می دهند.


حجت الاسلام تقی پور خاطرنشان کرد: مسامحه آل سعود کار را به جایی رسانده است که مردم مظلوم و ستمدیده یمن به خاک و خون کشیده می شوند و ما نسبت به این اقدامات معترض بوده که نباید چنین جنایات و کشتارهایی صورت گیرد.


مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که آل سعود در امور نفتی ضربه های مهلکی به اقتصاد کشورهای اسلامی وارد کرده است، گفت: این ها تلاش دارند با کمک های مالی خود کشورهای منطقه را همیشه در خاک و خون غوطه ور داشته باشند که با تلاش های خود ضربه مهلکی بر پیکره مسلمانان وارد کردند.


وی با اشاره به این که آل سعود با مسامحه خود دنیای اسلام و خاورمیانه را با چالش و درگیری مواجه کرده است، بیان داشت: آل سعود به اموری می بالد که هیچ پشتوانه ای ندارد و اسلام در دست آن ها اسیر است که خود را ام القرای اسلامی و مفسر اسلام می دانند و دین با چهره آل سعود دارد به دنیا معرفی می شود.


حجت الاسلام تقی پور خاطرنشان کرد: دنیا می گوید شما که توان نگه داری و حفاظت از حجاج را ندارد چگونه بیان می کنید دین اسلام ادعای مدیریت جهانی دارد که نباید چنین حوادثی روی دهد.


مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: در اربعین حسینی با وجود امکانات کم و درگیری های خونین عراق بیست میلیون زائر دارد و در مشهد مقدس نیز در ایام نوروز نزدیک به دوازده میلیون زائر حضور پیدا می کنند و چنین وقایعی اتفاق نمی افتد که نشان می دهد آل سعود در حفاظت و امنیت زائران خانه خدا کوتاهی می کند و ضرورت دارد مدیریت جامعی از کشورها در این راستا شکل گیرد./1314/302/ب3

ارسال نظرات