۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۱۰۹۷
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف‌آباد:

حوزه‌های علمیه، پرچمدار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف‌آباد مهم ترین نقش و مسؤولیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را متوجه حوزه های علمیه دانست و گفت: همه اقشار جامعه، در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارای سهم مهمی هستند ولی حوزه‌های علمیه و فضلا و روحانیان در این میدان همان گونه که در پیروزی انقلاب، پرچمدار میدان بودند، امروز نیز باید همان پرچم را به دست گیرند.
حجت الاسلام احمدي

حجت الاسلام شمس الدین احمدی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، شهدا را سرمایه های کشور بیان داشت و گفت: حافظان اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شهدا هستند و پاسداشت هفته دفاع مقدس فرصتی برای شناخت دوباره این عزیزان است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که هیچ عاملی نباید مانع پاسداشت شهدا و ادای حق آنان شود، افزد: شهدا با نثار جان خود در راه ولایت و دفاع از دین درجاتشان کمتر از مقام امامزادگان نیست و امروز شهدا، امامزادگانی برای ما هستند که برای انقلاب و نظام در مسیر ولایت به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام احمدی هشت سال دفاع مقدس را از شکوهمندترین فرازهای تاریخ ایران و انقلاب اسلامی بیان داشت که دارای ابعاد مختلفی بود و  مهمترین بعد آن، معنویت و ایمان در جبهه های نبرد بود که هشت سال دفاع مقدس را از دیگر میدان های نبرد دنیا متمایز کرده است.

 

وی دفاع مقدس را ماندگارترین میراث انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: با طلوع انقلاب اسلامی و برپایی حاکمیت دینی، مهمترین صحنه باشکوه این انقلاب، دوران هشت ساله دفاع مقدس است که افتخاری بی مانند را در تاریخ رقم زدند.

 

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد درباره آثار دفاع مقدس گفت: احیا ارزش های انسانی و اسلامی مهم ترین اثر دفاع مقدس بود که بار دیگر در دوران حاکمیت دینی نظام جمهوری اسلامی، این ارزش ها با شروع دفاع مقدس تبلوری عینی پیدا کرد.

 

وی درباره رسالت امروز جامعه در برابر خون پاک شهیدان، و حماسه هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: مهم ترین رسالت رسالت امروز دلشوزان نظامی اسلامی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده است، نسلی که امروز هدف اصلی دشمنان در جنگ نرم است و با انواع سلاح های فرهنگی به دنبال خلع سلاح دینی جوانان این کشور هستند.

 

حجت الاسلام احمدی، مهمترین نقش و مسؤولیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را متوجه حوزه های علمیه دانست و گفت: همه اقشار جامعه، در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارای سهم مهمی هستند ولی حوزه های علمیه و فضلا و روحانیون در این میدان همان گونه که در پیروزی انقلاب، پرچمدار میدان بودند، امروز نیز باید همان پرچم را به دست گیرند.

 

وی در ادامه بیان داشت: حوزه های علمیه، نه تنها در میدان انقلاب، بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز پرچمدار این نهضت بودند، و گواه بر این مطلب تعداد 110 شهید روحانی است که تنها از حوزه علمیه نجف آباد در جبهه نبرد به شهادت رسیدند.

 

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، پرچمداری میدان شهادت را دارای الزاماتی بیان داشت و افزود: پرچمداران میدان فرهنگ باید در درجه اول خودسازی و تهذیب نفس را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و هم چنین توجه به نیازهای جامعه و مسلح شدن به علوم کاربردی، زمان شناسی، بصیرت، آشنایی با اقتضائات زمان، فهم درست و هدایت صحیح سیاسی از دیگر الزاماتی است که هر پرچمدار میدان جنگ نرم باید دارا باشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: مصداق این الزامات آیه 112 سوره توبه است که خداوند شش شرط خودسازی و سه شرط جامعه سازی را بیان کرده اند «التَّئبُونَ الْعَبِدُونَ الحْمِدُونَ السَّئحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ الاَمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنکَرِ وَ الحْفِظُونَ لحِدُودِ اللَّهِ  وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِین‏» که اگر می خواهیم در میدان فرهنگی و جنگ نرم موفق شویم ابتدا باید از خود شروع کنیم./1306/302/ب3

ارسال نظرات