۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۱۱۱۶
مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی:

رسانه ها به فرهنگ سازی وقف در زمینه حوزه های علمیه توجه بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی از رسانه های تصویری، مکتوب و مجازی خواست تا برای فرهنگ سازی وقف در زمینه حوزه های علمیه فعالیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام سالاري- نشست با مديران رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، شامگاه امروز در دیدار با شماری از مدیران رسانه های استان، از تعامل سازنده و همکاری بین حوزه های علمیه و رسانه ها قدردانی کرد و افزود: پرداختن رسانه ها به نیازهای جامعه بر اساس دین و اخلاق محوری سبب رشد معنویات در بین اقشار مختلف مردم می شود.

 

وی اضافه کرد: در این میان رویکرد مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی، انجام و ارائه اقدامات پژوهشی، ترویح سبک زندگی اسلامی بر مبنای تأکید رهبر معظم انقلاب و فعالیت های فرهنگی با استفاده از اساتید برجسته حوزوی با هدف ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه است که با استفاده از ظرفیت رسانه ها صورت می گیرد.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر فرهنگ سازی بیشتر در زمینه سنت حسنه وقف، خاطرنشان کرد: لازم است رسانه های تصویری، مکتوب و مجازی برای فرهنگ سازی وقف در زمینه حوزه های علمیه فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه رسانه ها ظرفیتی ویژه در راستای اشاعه ارزش های اسلامی و انقلابی هستند، تصریح کرد: حوزه های علمیه و رسانه های ارزشی در زمینه ساختن جامعه ای اخلاق محور و ارزش مدار اهداف مشترک دارند و این همسویی می تواند آنها را برای رسیدن به هدف مشترک یاری کند.

 

وی با یادآوری مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه در سفر معظم له به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91، اظهار کرد: مطابق تأکید رهبری، هدف ما در حوزه های علمیه استان تربیت طلاب آگاه و مطلع نسبت به علوم روز، شبهات دینی و مسائل اعتقادی است.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری مکی با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را برای نخسیتن بار در خراسان شمالی و در جمع طلاب و روحانیان این استان مطرح کردند، نهاد حوزه های علمیه خراسان شمالی تلاش می کند تا خراسان شمالی در راستای اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی استان پیشتاز باشد.

 

وی اضافه کرد: اگر چه حوزه های علمیه خراسان شمالی نوپا بوده و مشکلات زیرساختی در آنها وجود دارد اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب این استان را مرکز استعداد دانستند، اکنون در خراسان شمالی طلاب ممتاز و نخبه زیادی در حال تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به تصویب 15 پروژه عمرانی در رابطه با حوزه های علمیه استان در سفر رهبری به خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: به فضل الهی استقبال نوجوانان و جوانان استان برای ورود به مدارس علمیه افزایش چشمگیری یافته اما به دلیل کمبود امکانات آموزشی و رفاهی، امکان پذیرش شمار قابل توجهی از متقاضیان در مدارس علمیه استان وجود نداشته است.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر خیران و واقفان و کمک متولیان حوزه و نهادهای فرهنگی و مذهبی، مدارس علمیه خراسان شمالی از نظر زیرساختی به جایگاه مطلوب و مورد انتظار نزدیک تر شوند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در مجموع حدود هزار و 536 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه تحصیل می کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات