۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۶۴۴
مدیر حوزه علمیه نرجسیه سیرجان:

کسب مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به نیازهای مردم از اهم وظایف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه نرجسیه سیرجان، گفت: کسب مهارت های لازم برای پاسخگویی به نیازهای مردم از اهم وظایف طلاب در برابر مردم است چرا که طلاب در برابر مردم مسؤول هستند و مرجع پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان محسوب می شوند و این امر در سایه تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی نسبت به مسائل روز محقق می شود.
حوزه علميه خواهران سيرجان

حکیمه پور مجیدی مدیر حوزه علمیه نرجسیه سیرجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با تکاپوی علمی در حوزه های علمیه اظهار داشت: تحقیق و پژوهش از اساسی ترین ابزار تکاپوی علمی طلاب در حوزه های علمیه محسوب می شود که تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن سطح علمی طلاب دارد و همچنین موجب موشکافی در بسیاری از مسائل که گاها با غفلت مواجه شده اند می شود البته در بحث تکاپوی علمی باید به مسأله تلاش و نشاط طلاب، علاقه، ابتکار عمل و خلاقیت آنان نیز توجه شود چراکه تنها با داشتن چنین اموری است که کارهای آنان به ثمر خواهد رسید.

 

وی با بیان عوامل نشاط در طلاب عنوان داشت: انجام خالصانه عبادات به جهت قرب الهی و خدمت به خلق از عوامل اساسی نشاط طلاب محسوب می شود که عامل مهمی برای ایجاد انگیزه در آنان برای شرکت در تمامی عرصه های طلبگی است.

 

پورمجیدی خاطر نشان کرد: ایجاد رشد معنوی و توجه به مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه از دیگر عواملی است که موجب شادی و نشاط در طلاب می شود وفضای حوزه ها را تاثیر گذارتر می کند؛ چرا که این مسأله از اساسی ترین مسائلی است که حوزه های علمیه با توجه و تلاش بسیاری پیگیری می کنند.

 

وی با بیان وظایف متقابل مدیران و طلاب در حوزه های علمیه افزود: از آنجا که مدیران و اساتید؛ الگو های طلاب به حساب می آیند بنابراین باید حتما به صورت عملی مطابق فرامین الهی عمل کنند تا با رفتار و منش خود اثر بیشتری بر طلاب بگذارند.

 

مدیر حوزه علمیه نرجسیه سیرجان در رابطه با وظیفه طلاب در دنیای امروز گفت: کسب مهارت های لازم برای پاسخگویی به نیازهای مردم از اهم وظایف طلاب در برابر مردم است چرا که طلاب در برابر مردم مسوول هستند و مرجع پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان محسوب می شوند و این امر در سایه تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی نسبت به مسائل روز محقق می شود.

 

وی افزود: از آنجا که دین در تمام ابعاد زندگی انسان نقش دارد و جدا از زندگی روزمره ما نیست از این رو ورود طلاب آموزش دیده و مهذب به عرصه های مختلف تبلیغ به عنوان کارشناسان مذهبی از لوازم مورد نیاز دنیای امروز است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

پورمجیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان داشت: آشنایی طلاب با فضای مجازی، اینترنت، وبلاگ نویسی و دیگر اموری از این قبیل لازم و ضروری است چرا که با توجه به پتانسیل موجود در این ابزارها، برای تبلیغ دین میتوانند اقدامات موثری در زمینه بصیرت افزایی انجام دهند و همچنین موجب ترویج فرهنگ صحیح استفاده از این ابزارها برای کاربرانشان باشند.

 

وی در پایان تاکید کرد: طلاب باید با مقتضیات زمان خود آشنا باشند تا مصداق این حدیث معصوم شوند که می فرماید: "فرزند زمان خود باش" بنابراین در این زمینه باید کوشش کنند و بصیرت و آگاهی کسب نمایند تا در فرصت های مختلف با اتخاذ تصمیم های صحیح رفتاری متناسب یک سرباز امام عصر(عج) و شیعه واقعی امام علی(ع)، داشته باشند./9703/302/ب3

ارسال نظرات