۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۱۷۵۱
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

همسران جانبازان دارای نقش برجسته ای در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره نقش همسران جانبازان، گفت: همسران جانبازان دارای نقش برجسته ای در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن هستند و در واقع در راه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ایثار می‌کنند.
حسن کامران دستجردي نماينده مردم اصفهان در مجلس هشتم

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن کامران دستجردی در همایش «آیینه های صبور» اظهار داشت: بیشترین نقش را خانم ها دارند و نقش‌شان برجسته است به این دلیل که چه وقتی آقایان به جبهه می‌روند، شهید می شوند و نقش پدر را همسران ایفا می کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه اینها شرایط سختی‌است به ویژه وقتی که بیشترین نقش تربیتی را مادر دارد تا پدر و وقتی یک جانباز شریف در خانه بستری است و زخم بستر می‌گیرد منشی اصلی آنها همسران‌شان هستند.

 

وی اضافه کرد: این همراهی خانم ها با مردها را نمی‌توان با دنیا، میلیاردها، باغ، زمین و ... معامله کرد، به دلیل آن که این عزیزان یک کار الهی و اخلاقی می‌کنند یک کار مادی و خاکی نیست که حدش کره زمین باشد.

 

دستجردی بیان کرد: بنابراین همسران جانبازان و نقش همسران در این جریان الهی بسیار نقش مهمی است که بنیان شهید هم باید به آنها توجه کند و از آنهایی هم که این همایش ها را در نظر می گیرند و اجرا میکنند باید تشکر کرد .

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل آن که یادآوری یک نقش الهی است در قران کریم هم می فرماید ای مردم زن و مرد را باید محور تقوی قرار دهیم.

 

وی اظهار داشت: در این‌گونه همایش ها اولا باید آسیب شناسی را مطرح کنیم که چرا این خانواده های عزیز آسیب می بینند، ثانیا اشتغال همسران شهید است و ثالثا اشتغال فرزندانشان.

 

دستجردی افزود: ما در قوانین آورده‌ایم ولی گاهی دستگاه‌ها کارشکنی می کنند مثل بانک ها، شهرداری ها و یا واحد هایی که به عنوان بخش خصوصی واگذار شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما قانون داریم که این قوانین اجرا بشود یا اینکه همسرانی که جانبازان دیگر را هم پرستاری می‌کنند باید برای آنها هم خدمات ویژه ای در نظر بگیریم.

 

وی اضافه کرد: نظام و مردم همیشه به جانبازان عزیز توجه کردند ولی قوای سه گانه باید کمی بیشتر توجه کند.

 

دستجردی گفت: همسران جانبازان نقش اساسی در هشت سال دفاع مقدس دارند مخصوصا جانبازانی که شیمیای و موجی هستند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جانبازانی که موجی هستد به صورت ناگهان اوقاتشان تلخ می شود و خودشان را به در و دیوار می زنند و بعد از لحظه ای آرام هستند.

 

وی افزود: باید این عزیزان را بالای 70% حساب کنیم و متاسفانه این کمیسیون های پزشکی هم همان وضع حاظر را می بینند .

 

دستجردی در پایان اضافه کرد: این دو قشر در جامعه از همه مظلوم ترند و همسران عزیز جانباز نقش برجسته ای در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن دارند./966/د102/ب2

ارسال نظرات