۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۵۴۹
حجت الاسلام فخار طوسی مطرح کرد؛

مرحوم کافی نماد مبلغ اجتماعی و تأثیرگذار

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط تأثیرگذار مبلغان با مردم گفت: در روایات اهل بیت(ع) هزاران مطلب نگفته وجود دارد که مورد نیاز مردم است و مبلغان بزرگی مانند آقای کافی که حدود 50 سال از منبرهای ایشان می‌گذرد؛ اما هنوز برای مردم جالب و شنیدنی است؛ زیرا هنر ایشان این بود که یک داستان را از متن روایات استخراج می‌کرد و آن را با هنر خود پر و بال می‌داد.
حجت‌الاسلام  فخار طوسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد فخار طوسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم صبح امروز در مدرسه علمیه گلپایگانی با اشاره به ایام تبلیغی محرم گفت: در تبلیغ انتظار مردم از منبر این است که معارف دین را یاد بگیرند و نباید به سراغ تحلیل‌های سیاسی و کلامی برویم؛ زیرا اینها را مردم از رسانه‌های مختلف زیاد می‌شنوند. مردم باید معارف دین و مسائل شرعی خود را یاد بگیرند.

 

حجت الاسلام طوسی خاطرنشان کرد: در روایات اهل بیت(ع) هزاران مطلب نگفته وجود دارد که مورد نیاز مردم است و مبلغان بزرگی مانند آقای کافی که حدود 50 سال از منبرهای ایشان می‌گذرد؛ اما هنوز برای مردم جالب و شنیدنی است؛ زیرا هنر ایشان این بود که یک داستان را از متن روایات استخراج می‌کرد و آن را با هنر خود پر و بال می‌داد و موضوع منبر خود می‌کرد و در قالب همان داستان تمام معارف را برای مردم بازگو می‌کرد.

 

وی با اشاره به این که مردم از داستان شنیدن لذت می‌برند و خسته نمی شوند، گفت: می‌شود با بیان یک داستان ساده حدود 45 دقیقه برای مردم سخنرانی کرد و روایات معارفی را هم در قالب همان داستان به مردم گفت و مردم هم احساس خستگی نمی‌کنند و بحث را دنبال می‌کنند که ببینند آخر داستان چه خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مردم از روحانیت انتظار خوشرویی، حسن خلق، خوش مجلسی، تواضع و فروتنی دارند زیرا دین ما دین ادب و نزاکت است و اگر با هم روبرو شدیم با هم دست بدهیم نه این که پشت به هم کنیم. وقتی که منطق دین ادب و خوش برخوردی و عقل باشد دست دادن اتفاقی اشکال ندارد  و این را باید به مردم یاد بدهیم و با مردم بجوشیم و خود را از مردم جدا ندانیم.

 

وی اظهار داشت: در تبلیغ نباید خود را از مردم جدا بگیریم و در گوشه ای از مسجد تنها بنشینیم؛ کسانی که روحیه ضعیفی دارند و ظرفیت برخورد با مردم را ندارند نباید به تبلیغ بروند زیرا ضرری که به دین می‌زنند از نفع آن بیشتر خواهد بود.

 

حجت الاسلام طوسی با بیان این که الان صحنه مذهبی در دست مداحان افتاده خاطرنشان کرد: برای همین برای هر مناسبتی یک دهه درست می‌کنند و این دهه ها هم که به تعطیلی دروس می‌انجامد و شما باید از این دهه‌ها استفاده کنید و کسانی‌هم که به تبلیغ نمی‌روند باید دروس گذشته را مرور کنند و از این فرصت استفاده کند./843/پ202/س

ارسال نظرات