۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۹۳۸۱۹
رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال:

خروج از وضعیت انفعال در فضای مجازی مطالبه رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از شورای عالی فضای مجازی، گفت: تمام تلاش ما این است که از حالت انفعال در فضای مجازی خارج شویم.
سيد مرتضي موسويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمرتضی موسویان، رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز که در دانشگاه هنر اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی به صورات جدی در حال پیگیری است.

 


وی با بیان این‌که رهبر انقلاب بر لزوم توجه تمامی مسؤولان به سالم سازی فضای مجازی و داشتن برنامه های خلاق و فعال تأکید دارند، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در فضای سایبری از دیگر سفارش‌های معظم‌له است که با اتخاذ راه‌کارهای مختلف به دنبال تحقق این مطالبه هستیم.

 


موسویان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم امسال خود خطاب به اعضای شورای عالی فضای مجازی 10 بند نسبت به سال 90 افزوده اند، تصریح کرد: تمامی تلاش ما بر این است که از حالت انفعال در فضای مجازی خارج شده و اثر گذاری خود در این زمینه را بیش از پیش افزایش دهیم.

 


وی با ارائه آماری تعداد کاربران اینترنت در کل جهان را حدود سه میلیارد با ضریب نفوذ 48 درصد و کاربران ایرانی اینترنت را بیش از 40 میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبری، جمهوری اسلامی ایران باید به یکی از قدرت های سایبری در فضای فراملی تبدیل شده و بتواند در تدوین قوانین این حوزه علاوه بر تعامل با کشورهای قدرتمند، نقش آفرین باشد.

 


موسویان افزود: ضریب نفوذ اینترنت در ایران، 53 درصد و بالاتر از رقم جهانی است و در حال حاضر بیش از 11 میلیون نفر از کاربران در ایران از «اینترنت همراه» استفاده می کنند، با توجه به سناریوی مطلوب، تعداد کابران اینترنت در ایران به 60 میلیون نفر و متوسط توقف ماهیانه افراد در شبکه های مجازی و اینترنت، 120 ساعت خواهد شد.

 


همچنین پیربابایی، معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار داشت: محیط مجازی در واقع به فضای دوم زندگی انسان تبدیل شده و محیط زندگی و کار را تحت سیطره خود درآورده است. دنیای مجازی در حقیقت دنیای رسانه است و کارکرد رسانه در آن توسعه یافته و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است.

 


رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات نیز در سخنانی با بیان این‌که سالانه در حدود 200 هزار نفر در رشته های آی تی و آی سی تی از مجموع دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند، متأسفانه تناسبی بین تعداد دانش آموختگان و فرصت های شغلی ایجاد شده در کشور وجود ندارد.

 


گفتنی است، از 150 اثر ارائه شده به دبیرخانه نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال تعداد 20 اثر در پنج بخش هنردیجیتال، انیمیشن، بازی های رایانه ای، وب سایت و گرافیک رایانه ای به مرحله داوری نهایی راه یافته اند و فردا در آیین اختتامیه معرفی می شوند./935/202/ب1

ارسال نظرات