۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۹۴۲۶۲

سیاست‎های دوگانه و جانب‎داری آمریکا از تروریست‎ها در سوریه

خبرگزاری رسا ـ دولت روسیه تاکنون در حمله و تخریب مواضع داعش موفق بوده است و دولت آمریکا با جواب رد دادن به درخواست روسیه برای همکاری در این حملات، نشان داد که مایل به ادامه موفقیت روسیه نیست.
سياست هاي غلط دولت آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پس از حملات موفقیت آمیز دولت روسیه به مواضع تروریست های سوری، مقامات کرملین برای نشان دادن تمایل خود به همکاری بین المللی در نبرد علیه داعش، با ارسال پیامی خواستار همکاری اطلاعاتی با آمریکا و دیگر کشورهای غربی شدند.
 
این در حالی است که آمریکا ضمن رد کردن درخواست همکاری روسیه، صراحتا با حملات این کشور در خاک سوریه مخالفت کرد.
 
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا، تاکید کرد: از ابتدا معلوم بود که تشکیل ائتلاف ضد تروریسم به رهبری آمریکا صوری بوده و هیچ ارتباطی با ایجاد روند سیاسی و آشتی ملی در سوریه ندارد.
 
ریابکوف افزود: آمریکا و دولت های ائتلاف تحت رهبری آن، موضعی دوگانه اتخاذ کرده اند و باید از آنها پرسید که در نبرد با تروریسم به راستی در کدام جبهه می جنگند.
 
جالب توجه آن که جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه در سخنانی تایید کرد: در نبرد با داعش، هیچ موضع مشترکی میان دولت آمریکا با روسیه وجود ندارد.
 
کربی افزود: جای سوال است که چرا با روسیه همکاری اطلاعاتی داشته باشیم در حالی که هیچ هدف مشترکی با آنان در سوریه نداریم.
 
دولت های غربی که از حدود یک سال پیش ائتلافی را تحت رهبری آمریکا علیه ترویسم تشکیل داده بودند، تاکنون نه تنها موفقیتی در نابودی تروریسم به دست نیاورده اند، بلکه با همکاری های آموزشی و تسلیحاتی، به تقویت هرچه بیشتر این تروریست ها کمک کرده اند./847/ب902/د
ارسال نظرات