۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۶۲۱۷
معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین:

اخلاص در عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: اخلاص در عزاداری‌ها و شناخت صحیح واقعه عاشورا باید مورد توجه مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان جامعه قرار گیرد.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت‌الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به همه‌گیر بودن عزداری سالار شهیدان گفت: با گذشت سالیان طولانی از واقعه عاشورا می‌بینیم که تمامی انسان‌های آزاده سراسر دنیا و مسلمانان جهان در عزای سالار شهیدان و یاران با وفایشان داغداربوده و به عزاداری می‌پردازند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه شهادت‌طلبی و ایثار اباعبدالله(ع) و یاران باوفایشان برای همیشه در تاریخ ماندگار است، اظهار کرد: اهداف و علل قیام امام حسین(ع) از همان ابتدا مورد توجه علما و اندیشمندان قرار گرفته و تبیین شده است اما بررسی انگیزه‌ها و اهداف قیام از زبان خود امام بسیار شنیدنی و تامل برانگیز است.

 

حجت‌الاسلام عباسی افزود: امام حسین(ع) در قالب سخنرانی، خطبه‌‌ها، نامه‌ها و در دعا و نیایش‌های خود به قیام عاشورا اشاره کرده و آن‌ها را به خوبی تبیین کرده است تا راه هرگونه سوء برداشت‌ها را بگیرد.

 

امروز همه وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را در جامعه نهادینه کنیم

وی با اشاره به بخشی از نیایش‌های اباعبدالله(ع) ابراز کرد: ایشان می‌فرمایند که خدایا تو خود می‌دانی که بنده برای ریاست دنیا قیام نکرده‌ام برای اصلاح امور جامعه  و زنده نگه‌داشتن سنت و سیره رسول گرامی اسلام  قیام کرده‌ام.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به تاکیدات سیدالشهداء خاطرنشان کرد: در قیام اباعبدالله فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و هم‌چنین اقامه نماز بسیار مورد تاکید قرار گرفته و وظیفه امروز همه ما این است که بتوانیم این دو فریضه مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

 

حجت‌الاسلام عباسی در پایان به برگزاری درست عزاداری سیدالشهداء در مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد و گفت: اخلاص در عزاداری‌ها و شناخت صحیح واقعه عاشورا باید مورد توجه مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان قرار گیرد./955/302/ب3

ارسال نظرات