۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۹۷۲۹۱
حجت الاسلام صداقت زاده:

صبر عامل رستگاری اصحاب سیدالشهدا بود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: صبر به عنوان یکی از راه های رسیدن به فلاح و رستگاری، از ویژگی های خاص اصحاب سیدالشهدا(ع) در کربلا بود اما کسانی که روی ابی عبدالله الحسین(ع) شمشیر کشیدند نه صبر در معصیت و نه صبر بر مصیبت داشتند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا صداقت زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدرضا صداقت زاده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز پنج شنبه شب در ویژه برنامه محرم الحرام حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از مواردی که قرآن کریم به آن اشاره دارد، فلاح و سعادتمندی است یعنی رسیدن به عاقبت بخیری درخواست خیلی از مؤمنان از خدای متعال است.

 

وی افزود: در آیه پایانی سوره آل عمران خدای متعال برای اهل ایمان چند نکته را متذکر می شود که در سایه آن رستگاری و عاقبت بخیری محقق شود، اول این که اهل ایمان یک پله بالاتر از کسانی که اسلام آورده مسلمانان است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: کسی که دارای چهار ویژگی باشد، اسلامش کامل و وارد وادی ایمان می شود؛ این ویژگی ها خصائل اخلاقی است که پیغمبر(ص) به حضرت امیرمؤمنان علی(ع) یادآوری می کند.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز عنوان کرد: اولین شاخصه صدق است؛ کسی که در مسیر زندگی و زوایای مختلف اجتماعی و تعاملات کاری نسبت به خود و خدای خود صادق است.

 

وی افزود: دومین ویژگی شکر است که انسان در تمام زوایا شاکر خدا باشد، سوم داشتن حیاء در برابر خداف بندگانش و در مناسبات اجتماعی است و چهارم حسن خلق و خوش اخلاق بودن است، پیغمبر اکرم(ص) در این باره فرموده اند: نزدیکرترین شما در عالم آخرت به من کسی است که خلقش نیکوتر است.

 

حجت الاسلام صداقت زاده با بیان این که مراقب باشید دستیابی به فلاح از طریق چهار کانال میسر است، گفت: یکی از این کانال ها صبر به معنای خویشتن داری و نگه‌داشتن خود است که در سه حوزه معنا پیدا می‌کند؛ صبر در طاعت الهی و آنچه خدای متعال واجب کرده بر آن صبور باشم، طاعت الهی در زندگی رفع مانع می کند اما باید در این مسیر صبور بود.

 

وی افزود: حوزه دوم صبر در مصیبت است یعنی انسان هنگام از دست دادن عزیزی، هنگام روبرو شدن با مشکل مالی یا هنگام آسیب دیدن محصولات کشاورزی صبور باشد و از مسیر حلال دور نشود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: برخی نسبت به کمبود رزق حلالشان صبر پیشه نمی کنند، در حالی که تأکید شده است در طلب روزی حریص نباشید دیر رسیدن به رزق حلال شما را تحریک و وادار به کار حرام نکند که یکی از عوامل جدایی از ولی خدا است لقمه حرام است.

 

حجت الاسلام صداقت زاده خاطرنشان کرد: شکم دشمنان سیدالشهدا(ع) به نقل ایشان از حرام پر شده بود که حاضر به شنیدن حق، دیدن حق و گفتار حق نبودند؛ یعنی حرام خواری راه رسیدن به حقیقت هستی به رویش بسته می شود.

 

وی ادامه داد: حوزه سوم صبر در معصیت و خویشتن داری در برابر گناه است، کسانی که روی ابی عبدالله الحسین(ع) شمشیر کشیدند نه صبر در معصیت و نه صبر بر مصیبت داشتند، در حالی که صبر از ویژگی های اصحاب سیدالشهدا(ع) بود./1308/202/ب2

ارسال نظرات