۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۷۶۶۴
کارشناس دینی:

عاشورا متعلق به مکان و زمان خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که عاشورا متعلق به یک مکان و زمان خاص نیست، گفت: عاشورا یک فرهنگ است و فرهنگ زمین و زمان نمی شناسد.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، کارشناس دینی بعد از ظهر یکشنبه در جوار مضجع امامزاده سید نور الهداء(ع) روستای دارالسیاده علوی، با اشاره به این که عاشورا متعلق به یک مکان و زمان خاص نیست، گفت: عاشورا یک فرهنگ است و فرهنگ زمین و زمان نمی شناسد.

 

وی با تأکید بر این اگر شیعه امیرمؤمنان(ع) هستیم، باید شیعه بودن خود را ثابت کنیم، ابراز کرد: حضرت زینب می فرماید من در کربلا جز زیبایی چیر دیگری ندیدم، از این رو باید از ایشان درس گرفت.

 

این کارشناس دینی با یادآوری این که یزید می گوید هرچه مصیبت به وجود آمده، از جانب خداوند بوده است تا از این طریق حرکت خود را خدایی جلوه دهد، گفت: در کربلا نه زیبایی ظاهری، بلکه زیبایی معنوی و باطنی وجود داشت.

 

وی با اشاره به این که حضرت زینب(س) ام المصائب بوده است، افزود: حضرت زینب(س) دارای وقار بوده، از این رو بانوان باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

 

به گفته وی، اسلام مخالف حضور زنان در جامعه نیست، چرا که هنگام ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س)، پیامبر اسلام(ص) به زنان مدینه فرمود دخترم فاطمه را تا خانه امیرمؤمنان(ع) همراهی کنید.

 

حجت الاسلام کاظمی با تأکید بر این که قلب باید عاری از کینه باشد، گفت: شخصی که در عزای امام حسین(ع) گریه می کند، نباید چشم خود را با نگاه به نامحرم آلوده کند.

 

این کارشناس دینی با نهی کردن استبداد رأی و منیت، گفت: استبداد در رأی موجب از بین رفتن اجر اعمال می شود و ما را در کمین شیطان قرار می دهد، از این رو باید با تأسی از اباعبدالله(ع) بر هوای نفس خود غلبه کنیم.

 

وی حضرت زینب(س) را پیام رسان عاشورا و امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) را شاهد و مشهود واقعه کربلا دانست و گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، کربلا و عاشورا معرفی نمی شدو کربلا در کربلا می ماند.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: عزاداری ها نباید صرفا شناسنامه ای باشد، بلکه باید با معرفت و شناخت باشد تا بتوان با الگو قرار دادن سیدالشهدا(ع) در مسیر نورانی اهل بیت(ع) حرکت کرد.

 

شایان ذکر است، مردم روستای دارالسیاده علوی هر ساله در روز ختم امام حسین(ع) با حمل نخل در قالب هیأت انصارالحسین متوسلین به جوا الائمه(ع) بعد از برگزاری مراسم ختم سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش به طرف آستان سیدنورالهداء(ع) می روند تا در این مکان مقدس به اقامه عزا بپردازند و بعد از آن جهت پاسداشت مقام شامخ شهدای دفاع مقدس به منزل شیهد حسین علی بیگی رفته و در بیت این شهید نیز نوحه سرایی و سینه زنی می کنند./1307/202/ب

ارسال نظرات