۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۳۵۹

ایندیپندنت از فروش تجهیزات شکنجه از سوی انگلیس به امارات خبر داد

خبرگزاری رسا ـ اقدام دولت انگلیس در فروش تجهیزات امنیتی به امارات با وجود اتهامات مطرح شده درخصوص شکنجه فعالان بازداشت شده و زندانیان، با انتقادات گستردۀ مخالفان انگلیسی همراه شد.
صادرات اسلحه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسیِ ایندیپندنت با انتشار گزارشی تحت عنوان "مشاهدۀ تجهیزات امنیتی انگلیسی در امارات علیرغم متهم بودنِ این کشور به شکنجه" از انتقاد شدید مخالفان از دولت انگلیس خبر داد.

 

این روزنامه افزود: دولت انگلیس، به شرکت های امنیتی انگلیسی اجازه داد که در نمایشگاه تجهیزات امنیتی در امارات شرکت کنند. این نمایشگاه از روز سه شنبه و تحت نظر پلیس دبی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، تجهیزات امنیتی نظیر دوربین‌های پایش و نظارت، خودروهای زره پوش و تجهیزات الکترونیک برای مقابله با شورش به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

به نوشته ایندیپندنت، این در حالی است که پلیس دبی، بارها به شکنجه زندانیان متهم شده است که از میان آنها می توان به زندانیان انگلیسی اشاره کرد.

 

این روزنامه افزود که دولت امارات همچنین، بسیاری از قربانیان تجاوز جنسی از جمله شماری از زنان باردار و زنان خدمتکار را به زندان انداخته است و این در حالی است که این زنان، خودشان قربانی تجاوز هستند.

 

با همۀ اینها، امارات برای بار دوم، خود را برای انتخابات عضویت در شورای حقوق بشر سازمانِ ملل متحد که امروز چهارشنبه برگزار می شود، نامزد کرده است.

 

این روزنامه به نقل از نیکولاس مک گین از مسؤولان سازمان دیده بان حقوق بشر نوشت: امارات از زمان انتخاب خود به عنوان عضو شورای حقوق بشر در سال 2012 میلادی عدم پایبندی کامل خود را به هرگونه (اصول) اساسی حقوق بشر نشان داده است و گمان نمی رود که این رویکرد را در صورت انتخاب دوباره تغییر دهد./982/ب101/د

ارسال نظرات