۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۸۹۷۰
نماینده ولی فقیه در سپاه دهاقان:

بصیرت مهم ترین عامل رستگاری شهدای کربلا بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه دهاقان بصیرت و بینش صحیح و درک درست از وقایع زمانه را مهم ترین عامل رستگاری شهدای کربلا دانست و گفت: افرادی که از غافله کربلا بازماندند یا حتی در برابر امام حسین(ع) صف آرایی کردند، یا در تشخیص حق و باطل دچار اشتباه شدند یا دنیا را بر آخرت خود ترجیح دادند.
شهداي کربلا

حجت الاسلام علی بابامیر، نماینده ولی فقیه در سپاه دهاقان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حدیث«لا یَزالُ المُؤمن خائَفً مَن سوء العاقبة، لا یتقین الوصول الی رِضوان الله حَتی تَکونُ وَقت نَزعِ روحِه وَ ظُهورِ مَلَکِ المَوت» از پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: افراد مؤمن در هر شرایطی و با هر عنوانی و با هر میزان عمل خیری از سوء عاقبت هراسان هستند، مؤمنان هیچ گاه به اعمال خود توجه نمی کنند، بلکه توجه آن ها به آینده ای است که هنوز نیامده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: گاهی انسان با هر اندازه عمل صالح و شایسه ای که به درگاه الهی انجام داده باشد، با کوچک ترین انحرافی، راهی دوزخ خواهد شد، و در مقابل گاهی با توجه به ارتکاب سیئات فراوان، می‌تواند خود را به رضوان الهی برساند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه دهاقان اظهار کرد: افرادی که در صحنه عاشورا حاضر بودند دارای ویژگی های اخلاقی و روحی خاصی بودند، که داشتن آن ویژگی ها لازمه همراهی با امام زمان(عج)، نیز هست.

 

حجت الاسلام بابامیر تأکید کرد: خواص متعهد پیرو حق در زمان امام حسین(ع) واجد عالی‌ترین فضائل و کمالاتی بودند که برخورداری از آن فضائل برکاتی را برای آن ها به ارمغان اورد، که کسب فوز و رحمت و مغفرت الهی، مهم ترین آن بود.

 

وی گفت: در صحنه عاشورا و به دنبال شهادت حضرت عباس(ع)، بیرق سپاه امام حسین(ع) از دستان ایشان جدا شد، اما به تعبیر حضرت علی(ع)« وَلا یَحمِلُ هَذا العَلَم اِلا اَهلِ البَصَرِ وَ الصَبر»، بدین معنا که تنها افرادی می توانند در طول تاریخ این بیرق را به دوش بکشند که اهل بصیرت و صبر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپه دهاقان، بصیرت را به معنای شناخت صحیح از دین اسلام دانست و عنوان کرد: بصیرت به معنی شناخت مسیر حق از نا حق است، افرادی می توانند به درجات عالی معنوی برسند که بتوانند حقیقت الهی را از کفر و باطل جدا کنند که البته این مسأله در بسیاری از موارد مشکل است.

 

حجت الاسلام بابامیر در ادامه این مطلب افزود: در سپاه یزید، و در جناح مقابل امام حسین(ع)، قاریان و حافظانی بودند که محضر پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را درک کرده بودند، اما در لحظه ای که باید به دنبال حق می رفتند، پای ادارت آن ها یاری نکرد و در جهالت دوزخی خود فرو رفتند.

 

وی بصیرت دینی و تحلیل سیاسی را دو مقوله همراه و هماهنگ با هم برشمرد و تصریح کرد: امکان ندارد فردی را بصیر بدانیم، اما در لحظه بررسی و تحلیل مباحث سیاسی، سخن درستی را بیان نکند، و کردار و منش سیاسی او عامل هدایت انسان های دیگر نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه دهاقان تأکید کرد: اگر امروز فردی عنوان کند، امام حسین(ع) با یزیدیان مذاکره کرد و از در سازش درآمد، یقیناً این فرد انسان بی بصیرتی است که نمی تواند در صف منتظران ظهور قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بابامیر تصریح کرد: امام حسین(ع)، هیچ گاه اقدام به مذاکره نکرد، بلکه آن حضرت از مقام موعظه و انجام وظیفه امامت سعی داشتند تا جنود جهالت را هدایت کنند، بسیاری از افراد در آخرین لحظات یزیدی شدند و بسیاری از افراد در آخرین لحظات حسینی شدند، و از اینجا می توان ارزش درک درست مفاهیم را دریافت.

 

وی در پایان، بصیرت و بینش صحیح و درک درست از وقایع زمانه را مهم ترین عامل رستگاری شهدای کربلا دانست و گفت: افرادی که از غافله کربلا بازماندند یا حتی در برابر امام حسین(ع) صف آرایی کردند، یا در تشخیص حق و باطل دچار اشتباه شدند یا دنیا را بر آخرت خود ترجیح دادند./868/302/ب2

ارسال نظرات