۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۹۹۱۳۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری مسابقات قرآن با حضور 206 برادر و خواهر در کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسمات و مسابقات قرآنی، گفت: مسابقات قرآنی با حضور 206 برادر و خواهر در رشته های حفظ، معارف، دعا خوانی، اذان گویی در استان کرمانشاه برگزار می شود.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست خبری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و اصحاب رسانه برگزار شد.


حجت الاسلام حسینی اراکی از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی خبر داد و عنوان داشت: مسابقات قرآن کریم در حفظ پنج، 20 و کل قرآن در استان کرمانشاه برگزار شد و تعدادی از شرکت کنندگان به مسابقات پایانی راه یافته اند که امید است با همکاری مسؤولان اجرایی این مسابقات به نحوی شایسته برگزار شود.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه قرآن کریم کتاب سعادت و هدایت بشریت است، تصریح کرد: خداوند متعال به واسطه پیامبر اکرم(ص) قرآن را بر بندگانش نازل کرد تا وسیله برای هدایت بشر و جلوگیری از گمراهی و تباهی آن ها شود.

 

وی در ادامه افزود: در حفظ پنج جزء چهار برادر و 18 خواهر به مرحله بعدی راه یافته  و همچنین در حفظ 20 جزء چهار برادر و 10 خواهر و در حفظ کل قرآن کریم یک برادر و شش خواهر موفق شده اند که به مرحله بعدی راه پیدا کنند.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه مسابقات تحقیق نیز برگزار شده است، ابراز کرد: در این مسابقات 22 خواهر و 22 برادر به مرحله بعد راه یافته اند.


حجت الاسلام اراکی با اشاره به برگزاری مسابقات در موضوعات ترتیل، معارف قرآنی، اذان و دعاخوانی بیان داشت: در مسابقات ترتیل قرآن کریم 21 خواهر و 21 برادر و در معارف قرآنی 13 برادر و در دعاخوانی 12 برادر و 14 خواهر و همچنین در مسابقات اذان نیز 19 برادر به مسابقات پایانی راه یافته‌اند.


وی به بومی‌بودن داوران این دوره از مسابقات قرآن کریم اشاره و ابراز کرد: خوشبختانه قصد داریم که از ظرفیت‌های داخل استان در برگزاری این مسابقات استفاده کنیم و در مجموع 100 برادر و 106 خواهر نیز در مسابقات با هم به رقابت خواهند پرداخت.


این مسؤول از برپایی برنامه کوچه قرآنی خبر داد و عنوان داشت: این برنامه با حضور 400 نفر به عنوان بازدیدکننده در سالن مسابقات قرآنی برپا می‌شود.


گفتنی است، افتتاحیه مسابقات قرآنی چهاردهم آبان ماه سال جاری در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.


شایان ذکر است، اختتامیه مسابقات قرآنی و مراسم کوچه قرآنی شانزدهم آبان ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی بعثت برگزار می‌شود./857/202/ب2

ارسال نظرات