۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۹۹۵۴۰
مدیر کل اوقاف کرمانشاه:

صحیفه سجادیه روش صحیح دعا و درخواست از خداوند را برای مردم بیان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به صحیفه سجادیه، گفت: امام سجاد در صحیفه سجادیه روش صحیح دعا و درخواست از خداوند را برای مردم بیان می کند.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، شامگاه گذشته در مراسم دهه دوم ماه محرم در جمع فعالان مذهبی و فرهنگی استان کرمانشاه عنوان داشت: صحیفه سجادیه با معانی عمیق و والا و ارزشمند به اخت القرآن (خواهر قرآن) شهرت یافته و شامل ادعیه گهربار امام سجاد (ع) است.


وی با اشاره به دعاهای صحیفه سجادیه به توصیف یکی از سخنان گهربار امام سجاد (ع) پرداخت و ابراز داشت: افعال انسان ها باید نیک و خداپسندانه باشد، در دعا کردن نیز رعایت اصول بسیار مهم است.


حجت الاسلام حسینی اراکی یادآور شد: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه روش صحیح دعا و درخواست از خداوند را برای مردم بیان می کند و می فرماید بهتر است دعای خود را در میان دو صلوات مطرح کنیم.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: صلوات یک دعای مستجاب شده است و خداوند کریم تر از آن است که اگر دعای مشروعی در میان دو صلوات قرار گیرد، آن را مستجاب نکند.

 

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: پیامبر دلیل مستجاب نشدن دعاهای بندگان را دردها و بیماری هایی می داند که قلب های انسان ها به واسطه آن ها مرده است و اثرگذاری دعای انسان را کمرنگ می کند و از جمله این دردها به عبادت نکردن خدا در حد شناخت خود و نبود محبت حقیقی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در قلب انسان ها اشاره می کند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: در روز قیامت افراد بر اساس میزان تقوای خود رتبه و مقام اخروی به دست می آورند و فرد متقی هر چند در دنیا برده باشد، شایسته بهشت است و فرد گناهکار هر چند در دنیا پادشاه بوده باشد، مستحق دوزخ است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه تشریح دعاهای صحیفه سجادیه خاطر نشان کرد: کبر و غرور در مناجات های امام سجاد (ع) بسیار مذموم و ناپسند دانسته شده، زیرا کبر اولین عامل مخالفت با خداوند متعال و بدترین خصلت ها است.


وی کبر را از حالات شیطان ذکر کرد و بیان داشت: انسان نباید در چنین دنیای فانی و زودگذری غره شود، تکبر نشانه پوچی و تهی بودن فرد از آموزه های عمیق دینی است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: انسانی که پیدایش او از نطفه ای گندیده و آخرش لاشه ای گندیده است چرا باید مغرور شود، انسان باید بداند که تمام قدرت های دنیا به خواست و اراده خداوند نیست می شوند، انسان ها گاه به زیبایی و ثروت خود می نازند و گاه به پست و مقام و علم و دانش خود متکبر می شوند.


وی در پایان گفت: خداوند انسان ها را از شر هوای نفسانی دور نگاه دارد زیرا نفس انسان سرکش است، شناخت حقیقی خداوند انسان را از تکبر دور می کند زیرا قدرت مطلق جهان از آن خداوند است./857/202/ب3

ارسال نظرات