۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۵۷۹

آیت الله سید احمد عبادی درگذشت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سید احمد عبادی از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان جنوبی که عمر خود را در راه تعلیم و تربیت طلاب و تبلیغ معارف دین صرف کرده بود، بامداد امروز دار فانی را وداع گفت.
آيت‌الله سيداحمد عبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد عبادی، روحانی برجسته حوزه علمیه خراسان جنوبی و پدر شهید روحانی، سید عبدالکریم عبادی و برادر سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد، و مؤسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان خوسف، بامداد امروز دار فانی را وداع گفت.

 

این عالم برجسته بیش از 50 سال در حوزه علمیه و مسجد جامع شهرستان خوسف از توابع بیرجند مشغول به تعلیم و تربیت طلبه و تبلیغ دین بودند و در انقلاب نقش بسیار مؤثری را در هدایت مردم منطقه بر عهده داشتند.

 

مراسم تشییع این روحانی مجاهد عصر چهارشنبه 13 آبان 94 در شهرستان خوسف برگزار می‌شود.

 


آیت‌الله سید احمد عبادی متولد سال 1311 است و در طول عمر با برکت خود در حوزه‌های علمیه بیرجند، مشهد و قم به تحصیل پرداخت.

 

وی از سال 1338 تا 1349 قریب 11 سال از کلاس درس آیت الله بروجردی، حضرت امام (ره) و آیت الله گلپایگانی بهره‌مند شد.

 

آیت الله عبادی در مدرسه خان و حجتیه ارتباط صمیمی با مقام معظم رهبری داشت و پس از گذراندن دروس خارج فقه در سال 1349 از قم به خوسف عزیمت کرد و به مدت 55 سال امامت مسجد جامع خوسف را برعهده داشت.

 

خبرگزاری رسا درگذشت این عالم ربانی را به جامعه طلاب و روحانیان و مردم شریف خراسان جنوبی به‌ویژه شهرستان خوسف تسلیت می‌گوید./843/ت303/ی

ارسال نظرات