۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۳۰۲۴۸۷
آیت الله طبرسی:

روش و منش قرآنی عامل رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که روش و منش قرآنی اگر در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات اجتماعی حل و فصل می‌شود، گفت: برای داشتن زندگی سالم نیاز است که از سیره اهل‌بیت(ع) الگو بگیریم و مصداق‌های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با اعضای هیأت مؤسس دانشکده علوم قرآنی مرکز استان بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از هر ظرفیتی که سبب می‌شود فعالیت قرآنی شکل و قوام خاص پیدا کند، به خوبی استفاده شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که توسعه فعالیت قرآنی اقدامی ارزشمند است، یادآور شد: در استان با توجه به حضور متعدد گردشگران نیاز است که فعالیت فرهنگی مرتبط با قرآن افزایش پیدا کند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود تمسک به قرآن کریم را مهم ترین عامل سعادت و تعالی بشر دانست و با بیان این که فاصله گرفتن از مفاهیم الهی ما را از مسیر صحیح و الهی خارج خواهد ساخت، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از این فرهنگ ارزشمند هستیم.

 

نمایند مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی در حفظ و پیراستگی جامعه از آسیب ها بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر امروز در جامعه شاهد برخی ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است. 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که انس و الفت جامعه را از هر گزندی مصون می دارد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی بیش از سه دهه است با توکل به کلام الهی به این پیشرفت های عظیم دست یافتند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کلام الهی همچون نقشه راه مسیر صحیح زندگی کردن را به ما نشان می دهد، خاطرنشان کرد: اگر در زندگی خود مسیر کلام الهی را برگزینیم به حتم سعادتمند خواهیم شد.

 

وی احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می‌دهد، ادامه داد: بهترین راه مصون سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که قرآن برنامه دنیوی و اخروی را به ما نشان می دهد، افزود: تلاش کنیم تا سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان همچنین با تأکید بر این که باید مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، گفت: قرآن کتاب قدرت، عزت دنیا و آخرت است.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انس و الفت با قرآن کریم باید از همان دوران کودکی از سوی خانواده‌ها در میان فرزندان به خوبی تبیین شود، ادامه داد: خانواده‌ها باید تلاش کنند تا مفاهیم قرآنی وارد متن زندگی آنها شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این که بسیاری از مشکلات اجتماعی در استان ناشی از عدم توجه به قرآن هست، خاطرنشان کرد: از هر فرصتی برای تقویت مبانی قرآنی باید استفاده شود و ایجاد دانشکده قرآنی نیز یک نیاز اساسی و ضروری است.

 

وی با تأکید بر این که روش و منش قرآنی اگر در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات اجتماعی حل و فصل می‌شود، گفت: برای داشتن زندگی سالم نیاز است که از سیره اهل‌بیت الگو بگیریم و مصداق‌های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات