۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۳۱۶۲
مدیرکل کتابخانه های هرمزگان:

سرانه فضای مطالعه در هرمزگان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ و نیم متر مربع است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های هرمزگان با بیان اینکه سرانه فضای مطالعه در استان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ و نیم مترمربع است، گفت: ۳۱ هزار متر مربع فضای مطالعه در هرمزگان وجود دارد.
مطالعه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، محسن زینلی تختی مدیرکل کتابخانه های هرمزگان عصر امروز در همایش تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب در بندرعباس از عضویت 30 هزار نفر در 60 کتابخانه  استان هرمزگان خبر داد و گفت: 40 کتابخانه 14 شهرستان استان هرمزگان به سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور متصل است.


وی در ادامه از کسب رتبه برتر کتابخانه های روستایی توسط کتابخانه راسخ روستای گزیر شهرستان بندرلنگه خبر داد و افزود: ابراهیم کورچی کتابدار کتابخانه عمومی شهرستان سیریک نیز به عنوان کتابدار نمونه کشوری انتخاب شد.


وی در ادامه با اشاره به افتتاح چهار باب کتابخانه روستایی در دهه فجر امسال در استان، گفت: ساختمان این کتابخانه ها از سوی دهیاری ها در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی قرار داده شده است.


زینلی از کتابخانه ها به عنوان پایگاه فرهنگی مناطق روستایی یاد و تصریح کرد: در هر کتابخانه یک نفر از جوانان تحصیلکرده روستایی مشغول به کار خواهد شد.


در ادامه، اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز اظهار داشت: اگر در استان در حوزه کتاب مشکل داریم و مردم کمتر تمایل به کتابخوانی دارند، باید چه کرد که تمایل کمتر به کتاب خواندن از بین برود، وظیفه ما و شما چیست و چه کاری باید انجام دهیم که مردم کتابخوان شوند آیا با سخنرانی می توان مردم را به ترغیب کتاب تشویق کرد که این مسئله درست نیست و با سخنرانی مردم کتابخوان نمی شوند دست اندرکاران کتاب باید فکری کنند که بجای سخنرانی راه کارهایی قابل اجرا برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه دهند.
 
 
وی افزود: اگر بپذیریم که در حوزه کتاب و خواندن وضعیت نمی گویم بد بلکه مناسب نیست، چه باید کرد حداقل کار این است که هفته های مختلف در طول سال برگزار می شود یا ارزیابی از جامعه هدف خود داشته باشیم./851/پ202/ق

ارسال نظرات