۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۴۲۷

آیت الله قبلان بر لزوم تفکیک میان مسلمانان و تروریست‎ها تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان عناصر تکفیری را از دایره دین و انسانیت خارج دانست و تاکید کرد که این افراد تنها به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.
آيت‌الله قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدامات تروریستی پاریس را اعمالی وحشیانه از سوی عناصر تکفیری خواند و گفت: این اقدامات هیچ ارتباطی به اسلام و انسانیت ندارد.

 

این عالم لبنانی به موج اسلام هراسی درغرب اشاره کرد و افزود: نباید مسلمانان در کشورهای غربی چوب اقدامات ضد بشری گروه‌های تکفیری را بخورند. این گروه ها تنها از شعائر اسلامی سوء استفاده می کنند تا به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند.

 

وی تصریح کرد: ما به شدت به آتش کشیده شدن قرآن کریم را محکوم می کنیم و این اقدام را یک توهین بزرگ به مسلمانان جهان می دانیم. عناصر تکفیری با اقدامات جنایتکارانه خود از دایره دین و انسانیت خارج شده اند و ربطی به مسلمانان و تعالیم والای اسلام ناب ندارند.


آیت الله قبلان با بیان اینکه باید بین اسلام و تروریسم ناشی از اندیشه تکفیر فرق گذاشت، گفت: تکفیری‌ها یک گروه وحشی هستند که تنها حرفه آنان قتل و خونریزی است.
 
نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان از عالمان دینی و خطیبان اسلامی خواست که با تشریح اسلام حقیقی و تمییز آن با اسلام جعلی تکفیری ها بصیرت را بین آحاد جوامع غربی و عربی گسترش دهند./1321/ب902/د

ارسال نظرات