۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۴۹۱
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

منطق اسلام و انقلاب تا قلب آمریکای لاتین و اروپا رفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: منطق اسلام و انقلاب هم اکنون تا قلب آمریکای لاتین و اروپا رفته است و در آینده هم نابود شدنی نیست.
آيت الله نعيم آبادي در دامغان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به آیات سوره مبارکه تین گفت: دنیا به خودی خود بد نیست زیرا اگر اینگونه بود خداوند متعال به میوه اش، قسم نمی‌خورد. ایشان تاکید کرد: دنیا فی نفسه بد نیست اما انسان ها با اعمال خود می توانند دنیا را جایگاه خوبی و بدی کنند. برای مثال آمریکا و انگلیس هم قطعه ای از همین دنیا هستند، اما دستگاه فاسد آمریکایی و انگلیسی آبروی این مکان ها را هم برده است.

 

وی افزود: تشکیل دانشکده علوم قرآنی اگر نگوئیم بهترین کار باید بگوئیم یکی از بهترین کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه بوده زیرا قرآن نجات دهنده است. همانطور که به ما دستور داده شده است تا در حیرت ها و سرگردانی ها در فضاهای تاریک به قرآن پناه ببرید، اگر با قرآن همراهی کنیم همراه ترین قرآن است اگر نور بخواهیم اگر هدایت بخواهیم روشن ترین و بهترین هدایت قرآن است. قرآن جامع همه هدایت ها است.


امام جمعه بندرعباس در ادامه بیان داشت: چهار سوگند در این سوره برای بیان اهمیت شناخت انسان و انسان شناسی است و یکی از مشکلات بشریت امروز نشناختن انسان است. انسان خاکی می تواند رشد کند و افلاکی شود و همین انسان اگر غفلت کند سقوطش هم بد سقوطی خواهد بود. مگر کسانی که بر خدا باور دارند و متناسب با این باور عمل و رفتار می کنند.


وی گفت: سخت تر از نبرد با دشمن خارجی نبرد با دشمن داخلی انسان یعنی نفس اوست. این که انسان از القاب و جایگاه ها خوشش بیاید این یک مرض روحی است و باید اصلاح شود.


آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: اگر ما مسلمان واقعی زندگی و عمل کنیم ایران به جرات می تواند جهان را متوجه اسلام کند. نمونه آن در حال حاضر این است که تمام دنیای کفر و ظلم یکطرف است و رهبری رهبر معظم انقلاب و مردم مخلص ایران در طرف دیگر قرار دارد.


وی تصریح کرد: اگر همین 160دانشجوی دانشکده علوم قرآنی کنار آموزش بیایند آیه ای از قرآن را که تلاوت می شود ، عمل کنند می توانند تحول شگرفی  را در خود و جامعه ایجاد کنند. اگر هر انسانی بتواند احسن تقویم خود را حفظ کند و در فضای اسفل السافلین قرار نگیرید می تواند هم خود هم جامعه و هم جهان را نیز نجات دهد.


امام جمعه بندرعباس افزود: اکنون مسلم است که دشمن از سلاح و ادوات نظامی ما باید بترسد اما بیشتر از آن دشمن از منطق ما می ترسد. برد منطق اسلام و انقلاب هم اکنون تا قلب آمریکای لاتین و اروپا رفته و در آینده هم نابود شدنی نیست./851/101/ب3

ارسال نظرات