۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۳۰۶۰۷۲
آیت الله نوری همدانی در دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران کردستان:

خانواده های شهدا سرمایه های انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی خانواده های شهدا را سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: همه باید قدردان خون شهیدان و زحمات خانواده های آنان باشیم؛ از این رو از هرگونه خدمت رسانی به خانواده های شهیدان و ایثارگران نباید دریغ شود.
ديدار آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه در دیدار خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان کردستان با گرامیداشت اربعین سید و سالار شهیدان گفت: عاشورا و اربعین بسیاری از حقایق تاریخ را روشن می کند، قیام و خون امام حسین(ع) سبب بیداری ملت ها شده و می شود.


وی افزود: خون امام حسین(ع) به شهادت معنا داد و سبب شد تا امروزه نیز پس از گذشت هزار سال هر انسان آزاده ای را برای برای مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم به میدان آورد؛ سیدالشهدا(ع) با خون خود توانست دین مبین اسلام را حفظ کند و این دین الهی را با همان اصول الهی از تحریف نجات دهد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایاتی به تبیین اهمیت شهید و شهادت در دین اسلام پرداخت و اظهار داشت: شهادت آرزوی همه انبیا، ائمه طاهرین(ع) و اولیای الهی بوده است، از این رو اهل بیت(ع) همواره برای شهادت خود دعا می کردند.


وی خانواده های شهدا را سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: همه باید قدردان خون شهیدان و زحمات خانواده های آنان باشیم؛ از این رو از هرگونه خدمت رسانی به خانواده های شهیدان و ایثارگران نباید دریغ شود چون شهدا زحمات فراوانی برای کشور کشیده اند.


این مرجع تقلید با تجلیل از خانواده های شهدای استان کردستان ابراز داشت: استان کردستان با تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرد؛ باید شجاعت، آمادگی، حضور در صحنه و وحدت حاکم بر دیار کردستان را ستود.


وی مردم کردستان را افرادی غیور، شجاع و هوشیار دانست و عنوان کرد: مردم این دیار اجازه هیچ گونه نفوذ و تحریک را به دشمن نخواهند داد؛ جانبازان و ایثارگران شهیدان زنده هستند که زحمات فراوانی برای انقلاب کشیده اند که امروزه نیز با تحمل جانبازی و سختی ها، خود و خانواده آنها اجر مضاعف خواهند برد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات