۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۰۶۳۰۱

انتشار شماره 135 ره‌توشه راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ صد و سی و پنجمین شماره ره‌توشه راهیان نور(متون علمی آموزشی مبلغان) از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ره‌توشه راهيان نور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 135 ره‌توشه راهیان نور(متون علمی آموزشی مبلغان) ویژه محرم‌الحرام 1437 هجری قمری مطابق با 1394 هجری شمسی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از سخن نخست این کتاب می‌خوانیم: قیام بیدارگر حسینی، تنها از آن مذهب یا آیین خاص نیست؛ بلکه خورشیدی است عالمتاب تا انسان گرفتار در دنیای تاریکی را از اسارت خود برهاند و جانش را به نور طهارت و عدالت روشن سازد؛ آسمانی است به وسعت بیکران، تا درس آزادی و آزادگی آموزد و روح انسانیت را در کالبد حق‌طلبان عالم بدمد.

 

ندای اسمانی «هل من ناصر ینصرنی»، از جان کسی برآمد که افلاک در زیر گام‌هایش پیشانی می‌ساید؛ فریادی برخاسته از ژرفای دل تا جویندگان حق را به سرچشمه فضیلت‌ها رهنمون باشد و تشنگان معنویت را آب حیات بخشد. او که شجره مبارکه وجودش به بیان نبوی «حسین منی و انا من حسین» ریشه در بوستان محمدی داشت، به همگان آموخت که خواری در برابر ستم‌پیشگان و پیروی از خواهش دنیاسیرتان، در مرام سروقامتان جایی ندارد و آدمی را نسزد که جز در برابر معبود خویش سر تعظیم فرود آورد.

 

آری صدای قرآنی حسین علیه‌السلام، صدایی است همیشه جاری که تنها فطرت آدمی به آن «لبیک» می‌گوید و کربلا، صحنه‌ای است از ایثار و ایستادگی که هر اندیشمندی زبان به تحسین آن می‌گشاید و واقعه عاشورا، پرچمی است افراشته بر بلندترین قله‌های انسانیت که دست عقل ظاهربینان از ادراک آن ناتوان مانده؛ و ستاره‌ای است هدایت‌بخش که تنها در افق روح و جان مؤمنان و دوستداران ارزش‌ها می‌درخشد.

 

در بخش دیگری از این کتاب سخنانی از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت تبلیغ مطرح شده است که به این شرح است: «همان‌طور که خود حسین بن علی علیه‌السلام به برکت جهادش، اسلام را زنده کرد، امروز هم شما به انگیزه یاد، نام و منبر آن بزرگوار، حقایق اسلامی را بیان کنید؛ قرآن و حدیث را معرفی کنید؛ نهج‌البلاغه را برای مردم بخوانید؛ حقایق اسلامی از جمله همین حقیقت مبارکی را که امروز در حکومت حق، یعنی نظام علوی، ولَوی و نبوی جمهوری اسلامی، تجسد پیدا کرده است برای مردم بیان کنید. این جزو بالاترین معارف اسلامی است».

 

این کتاب در 12 مجلس(فصل) تنظیم شده است که شامل عناوینی همچون «شخصیت‌شناسی امام حسین علیه‌السلام»، «استنادات قرآنی قیام امام حسین علیه‌السلام»، «سیاست‌های امویان در دین‌ستیزی و ارزش‌زدایی»، «نقش معاویة بن ابی‌سفیان در شهادت امام حسین علیه‌السلام» و «قیام امام حسین علیه‌السلام از نگاه دانشمندان غیرمسلمان» می‌شود.

 

«چگونگی شکل‌گیری جریان‌های تکفیری»، «راه‌های گسترش عفاف در جامعه»، «شیوه‌های کسب عزتمندی»، «عقل و عشق در فرهنگ عاشورا»، «اهداف قیام عاشورا از نگاه امام حسین علیه‌السلام»، «عاقبت‌بخیری از نگاه آیات و روایات» و «نقش زنان در نهضت عاشورا» دیگر عناوین فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

گفتنی است، کتاب حاضر، مجموعه مقالاتی است که به همت گروهی از نویسندگان فاضل و مبلغان موفق به مناسبت ماه محرم‌الحرام 1437 هجری قمری طی 12 مجلس به رشته تحریر درآمده و ضمن تبیین شخصیت والای سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام مباحث کاربردی و گوناگونی را در نظر مبلغان ترسیم کرده است.

 

شماره 135 ره‌توشه راهیان نور(متون علمی آموزشی مبلغان) ویژه محرم‌الحرام 1437 هجری قمری مطابق با 1394 هجری شمسی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با شمارگان 4500 نسخه به قیمت 10000 تومان در 280 صفحه منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات