۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۴۰۶

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری گفتمان دینی با موضوع خبرگان رهبری در قصر شیرین، اعزام 105 مبلغ به مناطق محروم سنقر در دهه آخر صفر و تشریح ویژه برنامه های 28 صفر در سرپل ذهاب عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، گفتمان دینی با موضوع خبرگان رهبری و جایگاه آن در جامعه اسلامی در شهرستان قصرشیرین برگزار شد.


در این گفتمان با تأکید بر طرح اسلامی حاکم بر جامعه، به تشریح نقش ولایت فقیه و مجلس خبرگان رهبری پرداخته شد و بر لزوم اجرای احکام اسلامی در جامعه تأکید شد.


در این همایش دانشجویی رهبر معظم انقلاب را مشرف بر تمام مسائل جامعه توصیف و دستیابی به پیشرفت های علمی و دینی را در گرو پیروی از خداوند متعال و ولایت فقیه ذکر شد.


در پایان این همایش با تأکید بر لزوم پیشرفت های علمی، فرهنگی، آموزشی، تاریخی و تمام عرصه ها، جامعه اسلامی، جامعه ای پیشرو و مترقی توصیف شد.

 

اعزام 105 مبلغ به مناطق محروم سنقر در دهه آخر صفر
حجت الاسلام محرمعلی چراغی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر در دیدار با مبلغان این شهرستان اظهار داشت: توجه به آموزه های دینی و ترویج فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی مهم ترین آرمان انقلاب اسلامی ایران است.


حجت الاسلام چراغی ادامه داد: دشمنان سعی در تخریب چهره اسلام داشته و در این میان اعتقادات مذهب شیعه را نشانه رفته اند تا نمودی نادرست از تشیع در جهان گسترش دهند.


وی تصریح کرد: باید فلسفه قیام عاشورا را برای جهانیان تبیین کرد، درک اهداف قیام امام حسین (ع) نشان دهنده عظمت این قیام و عظمت و شکوه انقلاب اسلامی ایران است.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر خاطرنشان کرد: در دهه سوم ماه صفر 105 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند.


حجت الاسلام چراغی در پایان وظیفه مبلغان را در زمینه ترویج فرهنگ عاشورا و انقلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نباید به دشمنان اجازه نفوذ در مسائل داخلی کشور داده شود، با تقویت روحیه استکبارستیزی حاصل از قیام عاشورا، می توان مردم را به اهداف شوم دشمنان آگاه کرد.

 

تشریح ویژه برنامه های 28 صفر در سرپل ذهاب
ویژه برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب در سال روز رحلت پیامبر اکرم (ص) اعلام شد.


حجت الاسلام محمد مهدی مرادی ضمن تشریح این ویژه برنامه ها اعلام کرد: دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در 28 صفر برپا شده و به عزاداری خواهند پرداخت.


وی تصریح کرد: حرکت دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت حرم مطهر امامزاده احمد بن اسحاق (ع) خواهد بود، این مراسم سینه زنی در مساجد دیگر شهرها و روستاهای اطراف نیز با حضور مبلغان اعزامی برگزار می شود.


حجت الاسلام مرادی در پایان گفت: از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای 28 صفر می توان به برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت حضرت رسول (ص) و دیگر برنامه ها اشاره کرد./857/101/ب1

ارسال نظرات