۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۸۷۰
آیت الله نوری همدانی:

آل سعود با مذهب به جنگ اسلام آمده است/ حکومت سعودی ها قبیله ای و مربوط به زمان جاهلیت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که آل سعود لیاقت مدیریت خانه خدا را ندارد حکومت عربستان سعودی را قبیله ای و مربوط به زمان جاهلیت دانست و گفت: سعودی ها با مذهب به جنگ اسلام آمده اند.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر و اعضای شورای معاونین اداره بهزیستی استان قم با عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) بیان داشت: در اسلام خدمت رسانی دارای ارزش فراوانی است چنانچه امام سجاد(ع) می فرماید عبادت آن است که انسان به افراد مؤمن خدمت رسانی کند.
وی با اشاره به شعر«عبادت جز خدمت به خلق نیست، به تسبیح و سجاده و دلق نیست» از سعدی بیان داشت: این شعر دارای اشکالات فراوانی است؛ گرچه خدمت به خلق دارای ارزش فراوانی است اما عبادت منحصر در خدمت به خلق نیست و دلق که در شعر به آن اشاره شده است مربوط به صوفیان است که در اسلام مردود هستند؛ صوفیان اسلام را در کشکول و دلق خلاصه کرده اند و به همین دلیل در زمان 8 سال دفاع مقدس یک صوفی در جبهه حضور نداشته است.
این مرجع تقلید با بیان این که در اسلام خدمت دارای انواع و اقسام است، اظهار داشت: خدمت در اسلام به مالی که در قرآن کریم از آن به عنوان انفاق یاد می شود و تعلیم و تربیت فرهنگی همچنین ارشاد و هدایت تقسیم می شود.
وی با بیان سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که مردم ایران از مردم زمان پیامبراکرم(ص) برتر هستند، گفت: امام خمینی(ره) برای این بیان خود استدلال می آورد و می گوید هنگامی که پیامبر اکرم(ص) در حال خواندن خطبه های نماز جمعه بودند مردم با آمدن یک کاروان تجاری از شام، از گرد ایشان متفرق شدند که قرآن کریم این عمل را مورد انتقاد قرار داده است.
حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امام خمینی(ره) با اشاره به فاجعه بمب گذاری در نمازجمعه تهران بیان می کند در آن روز هیچ کدام از نمازگزاران نماز جمعه را ترک نکردند تا این که نمازجمعه تمام شود و این نشانه بیداری و هوشیاری مردم ایران است.
وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی دارای سه رکن اسلام ناب، مردم و ولایت فقیه است، گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی اسلام ناب به حاشیه رانده شده بود اما امام خمینی(ره) آن را زنده کرد و اکنون نیز دشمنان در مقابل اسلام ناب مستاصل و درمانده شده اند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دشمنان اسلام را بشناسید، تصریح کرد: یکی از دشمنان خطرناک اسلام آل سعود است به دلیل این که با مذهب به جنگ اسلام آمده است؛ وهابیت توسل به آمریکا را شرک نمی داند اما توسل به ائمه معصوم(ع) را شرک می داند.
وی ادامه داد: آل سعود سالیانه چندین میلیون جلد قرآن کریم چاپ می کند اما به آیه های قرآن کریم مبنی بر این که می گوید یهود و نصاری و یا دشمنان خداوند را که آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند را به دوستی نگیرید عمل نمی کند.
این مرجع تقلید با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در روز اربعین بیان داشت: شیعه توانست جمعیت بیش از 27 میلیون نفری را اداره کند و مشکلی پیش نیامد اما عربستان نتوانست جمعیت دو میلیونی را اداره کند و اکنون می گویند شیعه قصد دارد خانه خدا را خراب کند.
وی ادامه داد: ما در جواب آنها می گوییم نه تنها چنین قصدی نداریم بلکه اگر اداره خانه خدا را به ما بدهید با حضور 50 میلیون زائر آن را اداره خواهیم کرد و شما لیاقت مدیریت خانه خدا را ندارید؛ حکومت آل سعود قبیله ای است و چنین حکومتی مربوط به زمان جاهلیت است./1324/پ202/ج
ارسال نظرات